Gruia Stoica: criza de personal în domeniul feroviar, o mare problemă pentru transportul de marfă

12 ianuarie 2021

Dincolo de pandemie, criza de personal în domeniul feroviar rămâne o mare problemă pentru transportul de marfă, spune omul de afaceri Gruia Stoica, preşedintele Grampet – Grup Feroviar Român (GFR).

criza de personal în domeniul feroviar Gruia Stoica a cumpărat RAFO Onești Electroputere nu a murit Gruia Stoica a câștigat la CEDO Emerging Europe 2019
Gruia Stoica, președintele GRAMPET Group

”O altă problemă pentru industria transportului de marfă pe calea ferată rămâne lipsa forţei de muncă specializată, precum şi faptul că mulţi dintre angajaţii existenţi se află deja în pragul vârstei de pensionare. Interesul tot mai scăzut al tinerilor pentru şcolile profesionale sau finalizarea lor fără a dezvolta pasiunea pentru meseriile feroviare, precum şi lipsa de atracţie a noilor generaţii faţă de industria grea fac ca succesiunea pentru posturile cheie să devină o adevărată provocare pentru companiile din acest domeniu”, a spus Gruia Stoica în cadrul unui interviu pentru Ziarul Financiar.

Criza de personal în domeniul feroviar și utilizarea tehnologiilor inovatoare

Gruia Stoica este de părere că una dintre oportunităţile crizei actuale este utilizarea tehnologiilor inovatoare. În viziunea sa, competitivitatea unei companii şi a economiei în general va fi din ce în ce mai strâns legată de gradul de tehnologizare şi digitalizare.

GFR

”Astăzi, în contextul în care ne desfăşurăm activitatea, una dintre cele mai importante oportunităţi este utilizarea tehnologiei inovatoare şi integrarea acesteia în toate aspectele de business pentru optimizarea proceselor, creşterea productivităţii şi crearea de valoare adăugată pentru clienţi. Competitivitatea unei companii şi a economiei per ansamblu va fi din ce în ce mai strâns legată de gradul de tehnologizare şi digitalizare al acestora”, a spus omul de afaceri.

Gruia Stoica este de părere că industria feroviară românească are potenţial, însă subfinanţarea şi lipsa investiţiilor şi-au spus cuvântul: ”Se impune însă o implicare activă din partea autorităţilor, atât pentru dezvoltarea infrastructurii, cât şi pentru susţinerea companiilor de profil, prin acordarea de stimulente şi facilităţi fiscale. Reţeaua feroviară din ţară noastră vine după o perioadă lungă de subfinanţare – în România, viteza medie de circulaţie ajunge şi la 16-17 km pe oră, ceea ce afectează foarte mult competitivitatea operatorilor feroviari”.