Cracovia testează noua linie de cale ferată

Administratorul de infrastructura feroviara din Polonia, PKP PLK, a inceput testele pe noua sectiune de cale ferata care traverseaza Cracovia, pe deasupra strazilor Kopernika, Grzegórzecka si Miodowa. Aceasta este una dintre etapele finale inainte de lansarea unui noi linii in centrul Cracoviei. Conform estimarilor, linia va intra in serviciu in iulie.
Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia realizeaza unul dintre cele mai importante proiecte de transport din oras care prevede constructia a 4 linii intre doua din cele mai importante statii ale orasului – Kraków Główny si Kraków Płaszów. Proiectul mai include si patru poduri rutiere si pasaje denivelate care vor fi puse in serviciu incepand cu luna viitoare. In cadrul proiectului, a fost reconstruita linia pe o sectiune de aproape 20 km. Doua dintre liniile de cale ferata noi vor fi dedicate serviciilor de transport pasageri/navetisti. Vor fi create noi puncte de oprire (Krakow Złocień si Kraków Grzegórzki), iar cele existente vor fi reconstruite.
Trenurile vor trece pe langa doua treceri denivelate cu o lungime totala de 750 m. De asemenea, au fost montate sinele peste noile viaducte Kopernika, Grzegórzecka si Miodowa. Pe sectiunea care leaga Miodowa de podul de cale ferata, liniile vor fi instalate de-a lungul rambleului extins unde lucrarile de constructie continua. Lucrarile principale la noile treceri denivelate si poduri rutiere au fost finalizate deja. In prezent, constructorul se concentreaza pe finalizarea lucrarilor. Liniile si macazurile sunt pregatite, iar cablurile de tractiune si dispozitivele de control al traficului feroviar au fost montate.
Urmeaza demolarea vechiului rambleu de cale ferata in centrul Cracoviei si constructia urmatoarelor trei linii de cale ferata. Lucrarile majore de constructie vor fi finalizate pana la sfarsitul anului 2020 sau inceputul anului 2021.
Valoarea totala a investiei este de 1 miliard de zloti (234,7 milioane de euro) din care CEF va acoperi 195 de milioane de euro in cadrul Cererilor de propuneri pentru Transport 2015. Proiectul prevede constructia unei a doua perechi de linii, reabilitarea trecerilor la nivel cu calea ferata, constructia mai multor peroane si modernizarea retelei electrice. Interoperabilitatea si siguranta vor fi imbunatatite datorita modernizarii parametrilor infrastructurii de cale ferata.