luni, iulie 8, 2024
spot_img

Cracovia incepe constructia noilor linii de cale ferata

Caile Ferate Poloneze au inceput constructia noilor linii de cale ferata din centrul Cracoviei, intre statiile Krakow Główny si Krakow Płaszów, inclusiv constructia unui punct de oprire la Kraków Grzegórzki.
Vor fi construite patru linii de cale ferata, inclusiv doua linii suplimentare in cea mai urbanizata sectiune a rutei. In urmatoarele saptamani, va fi instalata reteaua de tractiune si vor fi realizate testele de incarcare a noilor facilitati care sunt necesare pentru obtinerea autorizatiei de operare.
Primele trenuri vor opera pe noua linie care leaga Kraków Główny si Płaszów, dupa ce pasajele, viaductele, podurile si terasamentele vor fi gata de operare. In acest punct al investitiilor, PKP PLK se poate concentra asupra urmatoarelor etape importante ale proiectului. Acestea includ demolarea vechiului terasament de cale ferata care va permite constructia celor trei linii de cale ferata ramase.
Proiectul prevede modernizarea unei sectiuni de 20 km care apartine nodului feroviar Cracovia, dar si a sistemului de semnalizare. Acest proiect presupune implementarea lucrarilor de modernizare pe linia de cale ferata nr E30, sectiunea Krakow Glowny Towarowy – Rudzice, dar si constructia liniilor de cale ferata metropolitane pe sectiunea Krakow Glowny -Krakow Paszow-Krakow Bielanow.
Implementarea proiectului va elimina congestia prin cresterea capacitatii de transport si va reduce timpul de calatorie. Obiectivul este cresterea parametrilor tehnici pentru imbunatatirea atractivitatii si competitivitatii transportului feroviar de pasageri si de marfa. Pe termen lung, acest proiect va crea o legatura intre terminalele de la granita cu Ucraina si Germania.
Principalele lucrari de constructie vor fi finalizate in 2020, iar intregul proiect va fi gata la jumatatea lui 2021. Acest proiect face parte din lucrarile la linia de cale ferata E30, sectiunea Kraków Główny Towarowy-Rudzice, inclusiv constructia liniilor de cale ferata metropolitane. Valoarea totala a proiectului este de 240,9 milioane de euro din care 195 de milioane de euro este contributia UE prin Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF).

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole