Mai multe focare de coronavirus la CFR Călători și CFR Marfă au apărut în ultima perioadă, dar ele nu au fost declarate. Mulți dintre cei infectați cu Sars-Cov 2 au ajuns la terapie intensivă și se zbat între viață și moarte, în timp ce conducerea ține mizeria sub preș. În atari condiții, cunoscând foarte bine situația, șeful CFR Călători, Dan Costescu, a plimbat miercuri jurnaliștii și oficiali ai ministerului în mai multe vagoane ce fuseseră aduse dintr-un focar de coronavirus.
Adrian Bărbulescu
Club Feroviar a intrat în posesia unor informații explozive referitoare la cazurile de coronavirus înregistrate în sistemul căilor ferate române. Pentru protecția celor afectați de virus, nu le vom publica numele, chiar dacă le avem. Vom prezenta doar cazurile cele mai grave, cu precizarea că măsurile de prevenție luate sunt apă de ploaie și că oricând numărul lor poate exploda.
La SCRL, unii șefi le cer celor infectați să nu declare contacții la DSP
Mai mulți angajaţi ai Depoului de Locomotive CFR Călători Ploiești şi ai SELC Basarab au fost confirmați cu infecţia cu COVID19 în ultima perioadă. De exemplu, doi angajați ai Depoului Ploiești au fost internați la Spitalul CF din localitate, după ce au fost depistați pozitiv cu noul tip de coronavirus.
De asemenea, alți angajaţi ai SCRL Braşov (Societatea Comercială de Reparații Locomotive, filială a CFR Călători, care are puncte de lucru în mai multe orașe din țară) au fost și ei depistați pozitiv. Situația a fost confirmată pentru Club Feroviar de directorul general al SCRL Brașov, Cristian Dorel Coconașu. ”La noi, la Brașov, au fost trei cazuri. Au mai fost probleme la Suceava și la Arad. Toți s-au vindecat și au teste negative”, a declarat el.
Mai mulți anagajați ai SCRL s-au plâns însă de faptul că au fost siliți de șefii lor să nu declare la Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) persoanele cu care au intrat în contact. Unul dintre acești șefi (știm cine este, dar nu-i vom da numele) declară sus și tare că el nu crede în existența coronavirusului.
Numărul celor infectați, mai mare decât cel raportat oficial
Surse avizate au precizat însă pentru Club Feroviar că numărul angajaţilor infectaţi cu COVID19 ar fi mult mai mare, fiind infectați şi unii dintre contacții direcți ai acestora.
Este vorba de cazuri ușoare, asimptomatice sau cu simptome minore (care pot transmite altora virusul și aceștia să facă forme grave), însă totul este ținut secret și asta pentru că în sistemul feroviar de stat sunt unele persoane cu funcții de răspundere în depouri și nu numai, care nu cred în existența virusului.
Coronavirus la CFR Călători. Dan Costescu a pus în pericol ziariștii și oficialii MTIC
Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, a organizat miercuri dimineață în Gara de Nord din București o conferință de presă în care s-a lăudat cu programul de modernizare a vagoanelor.
Ziariștii au fost plimbați prin numeroase vagoane (așa cum am scris, unele dintre ele modernizate anul trecut), aduse din Depoul București Călători, chiar dacă șeful societății știa despre existența unor cazuri de Covid în rândul unor angajați ai acestei unități.
Lucian Bode fusese informat de cazurile de coronavirus la CFR Călători
Și îi trimisese o informare în acest sens și ministrului Transporturilor, Lucian Bode, care, probabil din această cauză, nu a participat la eveniment. Club Feroviar vă prezintă informarea în timp real făcută de Dan Costescu ministrului Transporturilor, Lucian Bode, în legătură cu cazurile de Covid 19, din care am omis numele salariaților infectați, din respect pentru dreptul la intimitate.
10 septembrie: ”Vă avizăm că D-na Tehnician PC, salariată a SELC Buc Basarab, a fost confirmată pozitiv COVID19 în 10.09.2020. Ultima tura de servici a fost în data de 04.09.2020”.
”Vă avizăm că Dl RTV CM, salariat a Rev Vag Buc Basarab, a fost confirmat pozitiv COVID19 în 08.09.2020. Ultima tură de servici a fost în data de 05/06.09.2020”.
”Vă avizăm că Dl Ing LI, salariat al Depoului BC, birou PPS, a fost confirmat pozitiv COVID19 și începând cu 10.09.2020 se află în izolare la domiciliu”.
16 septembrie: ”Conductor tren BS din St Buc Grivița a fost confirmat pozitiv la testul din 13.09.2020. Ultima tură de serviciu a fost în 09.09.2020”.
Și ultima azi, 17 septembrie: ”Mecanicul de locomotivă IC, salariat al Depoului BC, a fost confirmat infectat cu COVID-19 și se află izolat la domiciliu”.
Întrebări fără răspuns
Se pune, pe bună dreptate, întrebarea de ce nu au fost luate măsuri de prevenire a răspândirii infecției cu COVID19 la nivelul CFR Călători și al SCRL și de ce nu s-au făcut teste în masă în rândul personalului, mai ales printre cei care interacționează cu publicul. Și nu numai, pentru că se știe faptul că, de exemplu, angajaţii SCRL îşi desfăşoară activitatea în cadrul unităților de bază ale CFR Călători (depouri, remize etc), intrând în contact direct atât cu personalul TESA al CFR Călători, cât şi cu personalul de locomotivă și de însoțire a trenurilor.
Cazuri de coronavirus și la CFR Marfă
Cazuri de coronavirus au apărut și la CFR IRLU (Întreținere și Reparații Locomotive și Utilaje), filială a CFR Marfă.
De exemplu, la punctul de lucru din Craiova al CFR IRLU, un șef de secție este internat la Terapie Intensivă. Cazuri de coronavirus sunt și la Autoritatea Feroviară Română, dar asupra acestui aspect vorm reveni în zilele următoare.