Un copac căzut pe calea ferată a provocat marți probleme în circulația trenurilor pe Valea Jiului, secția feroviară 202.
”În cursul zilei de 26 iulie 2022, circulaţia trenului IR 1824, Deva-București Nord, a fost afectată de căderea unui copac pe linia de contact, incident ce a dus la întreruperea temporară a circulației. După remedierea defecțiunii, trenul a plecat cu o întârziere de 107 minute. CFR Călători a oferit apă și croissant pasagerilor în stația Petroșani. Personalul de tren este instruit să ofere informații călătorilor despre legăturile existente pentru trenurile afectate, fiind în permanent contact cu pasagerii din tren și comunică dispeceratului central necesități de asigurare a legăturilor pentru alte trenuri în stațiile de pe traseu. CFR Călători cere scuze călătorilor pentru neplăcerile întâmpinate şi îi asigură că sunt depuse toate eforturile pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii de deplină siguranţă”, a anunțat, printr-un comunicat, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA.
Copac căzut pe calea ferată. Trenul ajunge în București după ora 17,00
Incidentul s-a produs marți dimineață între stațiile Crivadia și Bănița, însă el a fost făcut public de CFR Călători abia după-amiază, la insistențele jurnaliștilor. Trenul plecase din stația Deva la ora 5,42 și ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, București Nord, la ora 14,22.
CITEȘTE și Sfatul lui Grindeanu pentru călătorii care rămân cu trenul în câmp: ”Să se hidrateze”
Acest lucru nu s-a întâmplat nici la ora publicării acestei știri, pentru că pe drum întârzierea a crescut la peste 150 de minute (două ore și jumătate).
CFR SA a intervenit cu drezina pantograf
Imediat a venit cu detalii și Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA: ”În cursul dimineții, trenul IR 1824, care circulă în relația Deva – București Nord, a avut o staționare temporară, de cca. 100 de minute, deoarece a fost necesară intervenția cu o drezină pantograf pe intervalul Merișor – Bănița, pentru înlăturarea unui copac căzut în gabarit și remedierea deranjamentului la linia de contact. Trenul IR 1824 a fost reînscris în circulație la ora 9.33. Menționez că în aceste zile, când în majoritatea județelor se înregistrează temperaturi ridicate, pe rețeaua feroviară se introduc limitări de viteză, pe anumite intervale de stații, ceea ce însemnă că unele trenuri, funcție de județele pe care le tranzitează, să înregistreze întârzieri în parcurs, iar ora de sosire în stația de destinație să nu corespundă orei din Mersul Trenurilor. Limitările de viteză sunt introduse in anumite intervale orare, în perioadele în care sunt anunțate temperaturi caniculare, deoarece la nivelul șinei, temperatura depășeste 50 de grade C. Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru întârzierile care apar în circulație, dar îi asigurăm că personalul feroviar este prezent permanent pe teren în aceste zile, astfel încât orice situație, care are implicații în buna desfășurare a circulației trenurilor, să fie remediată în cel mai scurt timp”.