vineri, martie 29, 2024
spot_img

Controale ANPC în trenuri și în gări. Geamuri crăpate, WC-uri insalubre și păianjeni

De la începutul anului și până acum au fost făcute mai multe controale ANPC în trenuri și în gări, prilej cu care au fost aplicate amenzi de aproape 700.000 de lei.

Principalele nereguli constatate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului au fost geamuri ale vagoanelor de tren şi uşi de acces fisurate, toalete neigienizate și săli de aşteptare cu păianjeni pe pereţi.

ANPC a transmis sâmbătă, printr-un comunicat de presă, că a desfăşurat de la începutul anului o campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legislaţiei în domeniu, în  ceea ce priveşte serviciile oferite consumatorilor la desfăşurarea activităţii în transportul feroviar.

Sub coordonarea comisarului şef al Regiunii Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, echipele de control din întreaga ţară au verificat 109 operatori economici. Pentru neregulile constatate, au fost date 89 de amenzi în valoare de 693.500 de lei şi a fost oprită temporar prestarea de servicii, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 27 de operatori economici.

ANPC a precizat că operatorii economici opriţi temporar de la funcţionare se află în judeţele: Prahova, Caraş Severin, Vaslui, Olt, Dolj, Vâlcea, Covasna, Harghita, Mureş, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Cluj, Vrancea, Galaţi şi Buzău.

Controale ANPC în trenuri și în gări. Puzderie de nereguli descoperite

În urma controalelor, echipele ANPC au descoperit: condiţii igienice necorespunzătoare ale garniturilor de tren, respectiv geamurile vagoanelor şi ușile de acces fisurate, cotiere defecte cu partea metalică neacoperită, lipsa tapiţeriei sau existenţa uneia deteriorate (ruptă, tăiată), perdele de protecție pătate, murdare; folosirea unor toalete neigienizate sau igienizate parţial, degajând un puternic miros de dejecţii, cu pisoare defecte, fără produse de igienă, folosind vase de WC fără capac, fără apă la grupul sanitar; prestarea serviciilor nealimentare pentru călători fără a asigura condiţiile igienice necesare; folosirea unor săli de aşteptare neigienizate, nerenovate, cu păianjeni pe tavan, pereţi scorojiţi, pete de mucegai, infiltraţii de apă.

Alte nereguli descoperite: pavimente de pe peroane deteriorate, coşuri de gunoi ruginite; existenţa peroanelor neridicate la nivel, a unor peroane denivelate cu armătura de metal ieşită prin beton-la vedere; folosirea unui număr insuficient de scaune pe peron, cele existente fiind şi deteriorate; neafişarea informaţiilor corecte şi complete la ghişeele de bilete; prezentarea unor tarife în moneda euro, fără a fi afişat cursul de schimb valutar al BNR; informare incompletă cu privire la reclamaţiile consumatorilor.

 

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole