duminică, septembrie 26, 2021
spot_img

S-a semnat contractul pentru Pasajul Drajna, peste M800, ce va fi construit de Arcada Company

Contractul pentru Pasajul Drajna, peste Magistrala 800 București-Constanța, a fost semnat miercuri, în prezența ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.

”Încă o veste bună: astăzi s-a semnat contractul pentru pasajul de la Drajna peste DN3A Lehliu-Fetești și magistrala de cale ferată București-Constanța. Astfel, vom scăpa de cozile la trecerea la nivel cu calea ferată și timpii mari de așteptare pe relația Slobozia – autostrada A2 – Călărași. Proiectul are o lungime de 2,7 km pe traseu nou, dintre care pasajul propriu-zis are o lungime de aprox. 300 de metri. Termenul contractual: 6 luni proiectare + 18 luni execuție, dar avem promisiunea constructorului că va face toate eforturile pentru a finaliza în avans față de termen”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
<

Contractul pentru Pasajul Drajna, semnat cu Arcada Company Galați

Contractul pentru construcția pasajului peste calea ferată a fost semnat cu Arcada Company Galați, care a fost unic ofertant la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Compania gălățeană este specializată în construcția de poduri și pasaje rutiere și de cale ferată. Una din cele mai recente lucrări executate este calea ferată spre Aeroportul Henri Coandă, cu pasaj peste DN1, inaugurată pe 13 decembrie 2020.

După finalizarea investiției, se va elimina încă o trecere la nivel de pe Magistrala 800. În timpul sezonului estival, pe aici trec zilnic peste 80 de trenuri de călători și de marfă, ceea ce face ca timpul de așteptare la barieră să fie extrem de mare. Traseul drumului proiectat, inclusiv pasajul, este de 2,739 km. Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de 22,74 ha și vor fi afectate 22 construcții și anexe.

Punctul de început îl reprezintă zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2, unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relațiile între autostrada A2, noua secțiune din DN21 și traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigație existent, DN 3A și a Magistralei CF 800 București – Constanța se realizează prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termină în actuala intersecție dintre DN21 cu DC20, care se amenajează cu sens giratoriu.

DN21 existent va fi păstrat pentru asigurarea traficului riveranilor satului Drajna Nouă și legătură cu DN3A. Accesul la proprietățile private se va face prin drumuri amenajate la baza rampelor pasajului.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

Pasajul Drajna va avea 303 metri

Pasajul va fi alcătuit dintr-o grindă continuă pe cinci deschideri (24,00 + 30,00 + 30,00 + 30,00 + 24,00 m) și două grinzi continue pe trei deschideri (24,00 + 30,00 + 24,00 m). Lungimea totală a pasajului va fi de 303,40 m, inclusiv zidurile întoarse ale culeelor.

Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 16,80 m, cuprinzând patru benzi de circulație și cu o zonă mediană de 2,00 m. Calea podului va fi încadrată de parapete direcționale de siguranță pentru protecție foarte ridicată. Pe zona de traversare a căii ferate și a drumului național sunt prevăzute și panouri de protecție din plasă de sârmă. (A.B.)

Alte Articole

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole