spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

Contractul pentru metroul Cluj, semnat în pofida procesului la Curtea de Apel Cluj

Primăria Cluj a semnat contractul de realizare a stuiului de fezabilitate pentru metroul clujean în pofida unui proces deschis la Curtea de Apel Cluj de către Metroul SA. Procesul a fost deschis încă din data de 7 aprilie însă nu a reprezentat o piedică pentru Primăria Cluj în calea semnării contractului.

Doru Cireașă

contractul pentru metroul Cluj metroul din Cluj Electric Castle și trenul metropolitan

Primarul Emil Boc a semnat joi, 23 aprilie, contractul privind studiul pentru metroul din Cluj Napoca și trenul metropolitan, în valoare de peste 35,9 milioane de lei (aproximativ 7,4 milioane de euro), TVA inclusă.

De studiile de prefezabilitate şi fezabilitate se va ocupa asocierea SWS Engineering SPA (Italia) -Systra (Franţa) – Metrans Engineering SRL (România). Atribuirea a fost una cu scandal, întrucât ceilalți ofertanți, asocierea din care făcea parte și Metroul SA, au contestat-o.

Semnarea contractului a avut loc chiar dacă la Curtea de Apel Cluj este un proces în care asocierea Metroul Padeco cere suspendarea procedurii de achiziție și, cel mai probabil, cere aplicarea decizia CNSC 2301 din 2019 în care i se dădea dreptate. Acțiunea a fost deschis în 7  aprilie 2020, deci cu două săptămâni înainte de semnare.

Semnarea contractului încurcă ițele și deschide posibilitatea solicitării de daune de către Metroul SA.

Club Feroviar a încercat sâmbătă să contacteze telefonic oficilai ai companiei Metroul însă fără succes. În procesul menționat aceasta are calitate de revizuent, iar Primăria Cluj și Metrans de intimați.

Principalele prevederi din contractul pentru metroul Cluj

Studiul de prefezabilitate va fi livrat în termen de cinci luni de la semnarea contractului, PUZ-ul în termen de 16 luni, iar studiul de fezabilitate peste 26 de luni. Pentru trenul metropolitan, au fost stabilite următoarele termene: la finele lunii a 12-a pentru PUZ şi la finele lunii a 14-a pentru studiul de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentaţia pentru exproprierea terenurilor şi alte reglementări).

„Proiectul are practic în vedere dezvoltarea economică viitoare a Zonei Metropolitane Cluj. Prima componentă este legată de trenul metropolitan. Avantajul e că avem deja infrastructura pentru tren, avem calea ferată, precum şi proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a căii ferate între Cluj şi Episcopia Bihor. În acest context, noi avem în vedere dezvoltarea pe o rază de 100 kilometri de la Huedin la Dej, iar trenul metropolitan va permite mobilitatea forţei de muncă, noi investiţii, locuri de muncă mai bine plătite astfel încât Clujul să aibă viitor şi să îşi menţină atractivitatea economică şi de calitate a vieţii. Metroul, inclusiv varianta de suprafaţă pe raza localităţilor Gilău şi Floreşti, împreună cu centura metropolitană vor decongestiona radical traficul sufocant şi vor creşte calitatea vieţii la Cluj’’, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.

Proiectul de investiţii va fi realizat în două etape. Prima etapă prevede realizarea trenului metropolitan pe infrastructura actuală, iar în cea de-a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care va servi principalele puncte de interes, pornind din Gilău până la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o lungime de aproximativ 16 km.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole