spot_img
miercuri, noiembrie 30, 2022
spot_img

Mariana Miclăuș anunță când se va semna contractul pentru Magistrala 6 de metrou

Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a anunțat vineri când se va semna contractul pentru Magistrala 6 de metrou, tronsonul 1 Mai-Tokyo, cu turcii de la Alsim Alarko. Totodată, ea a precizat și când va veni în România primul tren de metrou produs de Alstom din cele 13 destinate Magistralei 5. Cât privește licitațiile eșuate pentru achiziționarea de energie electrică, directoarea Metrorex spune că ia în calcul și Bursa Română de Mărfuri.

O premieră în ultimii 30 de ani: conducerea Metrorex a organizat o conferință de presă pentru a prezenta proiectul de buget pentru anul în curs, dar și proiectele de investiții în derulare și în pregătire.

După cum a relatat recent Club Feroviar, veniturile totale sunt prognozate la 1.543.856,02 mii lei, iar cheltuielile la 2.698.410,96 mii lei, de unde rezultă o pierdere de 418.354,94 mii lei, echivalentul a peste 84,5 milioane de euro. Mariana Miclăuș a precizat că mizează pentru acest an pe o creștere a numărului de călători transportați, până la 130 milioane. ”Suntem convinși că vom trece la o stare de normalitate”, a spus ea.

Interval mare de succedare a trenurilor

contractul pentru Magistrala 6 de metrou Metrorex cumpără geamuri energie electrică la metrou Programul Metrorex de Sărbători Consiliul de Administrație al Metrorex avarie la metrouCât privește numărul de trenuri aflate în circulație, Mariana Miclăuș a precizat că acesta este de 62 și că se asigură intervale de succedare, la orele de vârf, de patru minute pe Magistrala 2 și de șase minute pe magistralele 1 și 3. Totuși, în afara orelor de vârf, trenurile vin și la peste zece minute pe magistralele 1 și 3.

Asta pentru că, la întocmirea bugetului, s-a luat în calcul că starea de alertă va fi menținută cel puțin până la finele lunii mai. „Valorile rezultate din calculul km planificați sunt determinate de graficele de circulație aplicate pe fiecare Magistrală (nr. km/grafic), în funcție de necesitatea de transport (nr. zile lucrătoare/nr. zile festive)/an) și de măsurile de reducere a cheltuielilor conform act. nr. M.06.01/564/22.03.2021. Ca urmare a prelungirii stării de alertă pe teritoriul României (prin H.G. nr. 293/2021), situație care a generat scăderea numărului de călători transportați, Metrorex a luat măsura de reducere a graficelor de circulație atât în zilele lucrătoare, cât și în zilele festive, pe magistralele 1, 2, 3 și 4, în perioada ianuarie – septembrie 2022”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii privind aprobarea actualizării Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024 al Societății de Transport cu Metroul București Metrorex S.A., aprobat prin Ordinul ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr. 697/2020, prin încheierea Actului adițional nr. 1 pentru anul 2022.

Chiar și în aceste condiții, în care numărul de călători este estimat în creștere, trenurile vor fi mai rare față de 2020 pe trei din cele cinci magistrale aflate în exploatare. Pe M1 avem o scădere (față de 2021) de 10%, pe M4 de 2,7% și pe M5 de 0,2%. În schimb, pe M2 numărul de kilometri parcurși crește cu 7%, iar pe M3 cu 5,8%.

Întrebată de Club Feroviar despre această situație, Mariana Miclăuș a declarat că ”încercăm să satisfacem solicitările tuturor călătorilor”.

Contractul pentru Magistrala 6 de metrou va fi semnat în această primăvară

contractul pentru Magistrala 6 de metrou contestații la metroul de BăneasaCât privește investițiile, cea mai avansată este cea privind tronsonul 1 la Magistralei 6 de metrou, 1 Mai-Tokyo (Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului Puiu Popoviciu). Aici, licitația a fost câștigată de turcii de la Alsim Alarko.

„Suntem în faza de analiză a documentelor. Am avut deja întâlniri cu câștigătorii licitației. În această primăvară va avea loc semnarea contractului”, a precizat Mariana Miclăuș. În cadrul acestui proiect, cea mai mare parte din finanțarea europeană de peste o jumătate de miliard de euro va fi pierdută, ea urmând să fie transferată în următorul exercițiu financiar al UE. România se angajase să finalizeze în 2023 lucrările la acest tronson, ceea ce se dovedește a fi o misiune imposibilă.



Primul tren de la Alstom pentru Magistrala 5 va sosi în România anul acesta

criza financiară la Metrorex subcontractori neplătiți de Astaldi călători pe Magistrala 5 teste pentru Magistrala 5 Magistrala 5 se deschide Inaugurarea Magistralei 5Un alt contract important derulat de Metrorex este cel privind achiziția a 13 trenuri destinate Magistralei 5, Eroilor-Drumul Taberei.

„Primul tren de la Alstom va sosi în cursul acestui an, astfel încât în 2023 să avem toate cele 13 trenuri comandate”, a declarat directorul general al Metrorex. Și la infrastructura Magistralei 5 mai sunt unele investiții de realizat în cursul acestui an, cum ar fi accesul la Academia Militară și extinderea cu încă o linie a stației Eroilor.

Prelungirea Magistralei 4 cu șase stații trebuie să fie gata în 2026

probleme la metrou automatizarea pe Magistrala 4Un proiect important de investiții al Metrorex este cuprins în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și are ca termen de finalizare anul 2026.

Este vorba de prelungirea Magistralei 4, Străulești-Gara de Nord 2, cu încă 5,4 km și șase stații, până la autogara Filaret. Tunelurile și stațiile trebuie să fie gata la nivel de structură în termen de patru ani.

„În prezent, se lucrează la obținerea avizelor premergătoare acordului de mediu. Suntem în faza de o obține PUZ-uri (planuri de urbanism zonal – n.red.) de la Primăria Capitalei și de la Primăria Jilava. În paralel se lucrează la documentația de achiziție. Spre sfârșitul anului ar trebui să lansăm procedura”, a mai spus Mariana Miclăuș.



Directoarea Metrorex ia în calcul Bursa Română de Mărfuri pentru cumpărarea de energie 

În ultimul an, Metrorex a ratat nu mai puțin de patru licitații pentru achiziționarea de energie electrică, lansate în sistemul electronic de achiziții publice și care au fost anulate, așa cum a relatat Club Feroviar.

Întrebată de Club Feroviar dacă ia în calcul organizarea unor licitații în acest sens la Bursa Română de Mărfuri, o modalitate mult mai avatajoasă, Mariana Miclăuș a răspuns: ”Considerăm Bursa Română de Mărfuri un potențial partener în condițiile prevăzute de lege”, fără a da însă alte detalii.

14 rame vechi vor fi scoase la licitație

grevă la metrou Vinerea Verde Lucian Bode împlinește 46 de ani finalizarea Magistralei 5 de metrou teste la metroul din Drumul Taberei metroul în starea de urgență distanțare socială în trenuri noul coronavirus Bode a mers cu metroulÎn cadrul aceleiași conferințe de presă, directorul general al Metrorex a anunțat că în perioada următoare vor fi casate și scoase la licitație 14 rame de metrou (28 de vagoane).

Este vorba de primele rame produse în anii 70-80 la Întreprinderea de Vagoane Arad (IVA). Asemenea rame mai pot fi văzute în momentul de față pe Magistrala 4 de metrou, Gara de Nord 2-Străulești.

Ultimele Articole