spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Ministerul Transporturilor a anunțat când se va semna contractul pentru M6

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu a anunțat marți când se va semna contractul pentru M6, primele șase stații, de la 1 Mai la Tokyo.

Oficialul a precizat pentru Radio România Actualităţi că semnarea va avea loc în cel mult două săptămâni, pentru că nu se va mai aştepta decizia Curţii de Apel Bucureşti, care trebuie să soluţioneze o contestaţie. Constructorul secţiunii Gara de Nord – Băneasa este compania turcească Alsim Alarko, iar termenul de execuţie pentru structura staţiilor şi galerii este de patru ani.

„Este vorba numai de partea de structuri, ceea ce înseamnă tunelul efectiv şi staţiile la roşu, cum se spune, urmând ca pe măsură ce dezvoltăm şi secţiunea a doua de metrou, şi acolo chiar zilele trecute au fost înregistrate cele trei firme care vor să participe la procedura de licitaţie, următoarele contracte pentru instalaţii, automatizări şi toate cele care sunt necesare, inclusiv finisajele staţiilor, se vor face la comun, adică şi secţiunea 1 şi secţiunea 2 din M6”, a declarat Irinel Scrioșteanu.



Contractul pentru M6 va fi semnat cu Alsim Alarko

În urmă cu peste două săptămâni, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins o contestație a FCC Spania privind desemnarea drept câștigătoare a licitației a companiei turcești Alsim Alarko. FCC are posibilitatea de a se adresa Curții de Apel, însă dacă i se va da dreptate va încasa doar anumite despăgubiri, inferioare cotei de profit pierdut din nederularea contractului.

Linia nouă de metrou (Magistrala 6) ar urma să aibă un traseu de 14,2 km şi să cuprindă 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

Semnarea contractului va avea loc pentru primul tronson, de șase stații. Pentru cel de-al doilea tronson, Tokyo-Aeroport Henri Coandă, au fost depuse trei oferte, toate din partea unor companii din Turcia, așa cum a relatat Club Feroviar.

Ultimele Articole