Bulevardul va avea o linie dublă de tramvai de șase kilometri, alți 260 de metri urmând să fie realizați ca linie simplă . Lucrările sunt parte a investiției ”Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea” pentru care s-a semnat contract miercuri.
Anunțul semnării contractului a fost făcut miercuri pe pagina sa de socializare de către edilul șef al Capitalei, Gabriela Firea. Fișa investiției menționează realizarea a 5.900 metri cale dublă de tramvai, 260 metri linie simplă și 20 de bucăți peroane tramvai ceea ce sugrează că vor fi construite zece stații de tramvai până la interesecția cu linia tramvaiului 41.
Lucrările vor fi realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane, compania subordonată primăriei generale.
Valoarea totală a investiţiei, incluzând și celelalte componente precum lărgirea șoselei , ralizarea pistelor de biciclete, este de 122 de milioane de euro. Lucrările vor începe de luni, 9 septembrie, durata acestora fiind de 24 de luni.
”Am semnat astăzi contractul pentru obiectivul de investiţii «Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralargire Bulevardul Ghencea», un proiect esenţial de fluidizare a traficului din zona! Mă bucur că, împreună cu specialiştii Primăriei Capitalei, reuşim să facem ce trebuia făcut de peste 20 de ani! Lucrările, care vor fi realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti, vor începe chiar de luni, 9 septembrie, iar durata execuţiei contractului este de 24 de luni!”, a declarat Gabriela Firea.
Primarul General a mai explicat că noua arteră, care va avea aproximativ 6 km, va avea cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulaţie pe sens, pistă de biciclete (dublu sens, amplasată pe o sigură parte a arterei), trotuare şi spaţii verzi între acestea şi partea carosabilă.
Totodată, se va mai realiza şi un nod intermodal (tramvai 41, autobuze şi microbuze ale liniilor preorăşeneşti) precum şi o parcare de tip Park & Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri. Primele lucrări vor fi de demolare.
Potrivit News.ro, proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul tramvaiului 41, traversează intersecţia cu Str. Braşov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi şi se termină la intersecţia cu Centură Municipiului Bucureşti, într-un nod intermodal. Toate intersecţiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Braşov, Valea Oltului şi Râul Doamnei vor fi semaforizate.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Capitalei, proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domneşti care se află sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centură Bucureşti.
Istoria proiectului
Procedurile de realizare a acestui obiectiv de investiții au fost demarate la începutul anului 2018, iar în luna iunie a aceluiași an a fost încheiat contractul între Primăria Municipiului București și Compania Municipală Dezvoltare Durabilă, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului tehnic de execuție.
Trei luni mai târziu, în septembrie 2018, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat proiectul de Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea.
Primarul precizează că elaborarea unor noi indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții Prelungirea Ghencea a fost necesară ca urmare a refacerii studiului de fezabilitate în acord cu noile condiții prevăzute atât în Masterplanul pentru transport și trafic al Municipiului București, cât și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov.
În luna ianuarie 2019 a fost aprobat in Consiliul General culoarul de expropriere necesar realizării obiectivului de investiții, au fost aprobate proprietățile necesare pentru a fi expropriate, dar și valoarea acestora. Sumele pentru primele 50 de imobile au fost consemnate în conturi.
În martie 2019, pentru accelerarea lucrarilor, Primăria Capitalei a transmis, cu titlu gratuit, către Ministerul Transporturilor – CNAIR, documentația tehnică, parte a studiului de fezabilitate, pentru realizarea lucrărilor la intersecția cu Șoseaua de Centură, iar o lună mai târziu a fost emisă autorizația de construire. În iunie 2019, Primăria Capitalei a primit oferta pentru execuția lucrărilor de la Trustul de Clădiri Metropolitane București.