spot_img
luni, octombrie 18, 2021
spot_img

Contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei au fost semnate în prezența ministrului Cătălin Drulă

În prezența ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și cei ai asocierii Wiebe-Swietelsky au semnat miercuri dimineață contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei.

contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei

Cu ocazia celor două licitații organizate de Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA (aferente celor două loturi), câștigate de asocierea menționată, administratorul infrastructurii feroviare din România a economisit aproximativ 11,2 milioane de lei.

În luna martie a acestui an, Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat două licitații pentru lucrări de întreținere pe linia ferată Buzău-Făurei, cu o valoare estimată cumulată de peste 10 milioane de euro. Lucrările ce se vor executa au ca scop creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și de marfă.

Contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei au ca scop creșterea vitezei de circulație

Lucrările au ca scop creșterea vitezei de circulație pe linia ferată Buzău-Făurei. În prezent, distanța de 40 km dintre Buzău și Făurei, pe secția de cale ferată 702, linie dublă electrificată, este străbătută de trenurile Interregio în 38-45 de minute, iar de cele Regio, în 54 de minute-o oră și două minute.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiții implementat și derulat pe secția de cale ferată Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, dar și la dezvoltarea relațiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar și o variantă rapidă și sigură atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă”, se arăta într-un comunicat dat publicității recent de purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan.



Două licitații, ambele câștigate de Wiebe în asociere cu Swietelsky

Primul contract are ca obiect ”Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Buzău Sud – Cilibia fir II de la km. 129+016 la km 148+700”. Pentru punerea ȋn siguranţă a circulaţiei trenurilor de călători şi marfă, se vor executa lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametri pentru viteza de circulaţie de 120 km/oră a trenurilor de călători. Valoarea totală estimată a contractului este de 27.005.885,36 lei, echivalentul a aproximativ 5,5 milioane de euro și va trebui dus la bun sfârșit în termen de 250 de zile.

Procedura a fost atribuită asocierii austriece Wiebe România SRL/Swietelsky Construcții Feroviare SRL, pentru suma de 21.027.158,34 lei. Adică doar 77,77% din valoarea estimată, rezultând pentru statul român, prin CNCF CFR SA Regionala Galați o economie de peste 5,9 milioane de lei.

Al doilea contract are ca obiect ”Lucrări de ȋntreținere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Cilibia – Făurei fir II de la km. 148+700 la km 167+700”.  Valoarea totală estimată a contractului, care se va derula pe parcursul a 250 de zile, a fost de 26.029.994,69 lei, echivalentul a aproape 5,3 milioane de euro.

Procedura de achiziție a fost câștigată tot de asocierea Wiebe/Swietelsky, pentru suma de 20.747.515,42 lei, preț care reprezintă doar puțin peste 79% din valoarea totală estimată cu care fusese lansată procedura. În acest caz, statul  român a făcut o economie de 5,28 milioane de lei. Făcând suma, rezultă că CFR SA a economisit cumulat, la aceste două proceduri, 11,2 milioane de lei.

Contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei. Mesajul lui Cătălin Drulă

”Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea, TREBUIE SĂ REÎNNOIM miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză.
Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfășurăm pe mii de km de rețea. Sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul Întreținerea infrastructurii feroviare să avem un plus de 200 de milioane de lei. Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor. Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare.
Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței. M-am luptat să avem o axă în PNRR pentru astfel de lucrări și mă voi lupta să ni se aloce și din bugetul de stat bani mai mulți în anii următori”, a scris pe contul său de Facebook  ministrul Transporturilor, imediat după semnarea contractelor. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole