miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Au fost semnate toate contractele pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Toate cele opt contracte pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor au fost semnate, a anunțat marți Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Acestea – pentru consultanță, proiectare și execuția lucrărilor – totalizează 7,75 miliarde de lei.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea S.C. Arex Lider Company SRL, S.C. Baicons Impex SRL și 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA au semnat ultimele două contracte, în valoare totală de 29.142.313,18 lei, fără TVA, pentru consultanță și supervizare pe tronsoanele Cluj Napoca – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), aferente obiectivului de investiții „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, a informat CFR SA printr-un comunicat postat pe Facebook.

Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe intervalul de stații Cluj Napoca – Aghireș – Poieni, în lungime totală de 66,94 km, de la km 500+749 – km 531+160 (lotul 1), respectiv km 531+160 – km 567+690 (lotul 2), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare. Valoarea contractelor de consultanță și supervizare pentru Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș este de 13.383.766,55 lei, fără TVA, iar pentru Lotul 2  Aghireș – Poieni este de 15.758.546,63 lei, fără TVA.

Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe loturile 1 și 2, conform prevederilor HG nr. 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice. De asemenea, va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare.



Contractele pentru modernizarea și electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor, semnate

CFR SA a semnat, la finalul anului 2022, toate cele patru contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare totală de 7.68 niliarde de lei, fără TVA:

Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș – 1.611.475.802,43 lei, fără TVA

Lotul 2 Aghireș – Poieni – 1.535.202.975,30 lei, fără TVA

Lotul 3 Poieni – Aleșd – 2.117.167.899,08 lei, fără TVA

Lotul 4 Aleșd – Frontieră – 2.416.850.365,99, fără TVA.

De asemenea, prin semnarea acestor ultime două contracte pentru loturile 1 și 2, valoarea totală a celor patru contracte de consultanță și supervizare, încheiate de CFR SA în această lună, este de 71,23 milioane de lei, fără TVA:

Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș – 13.383.766,55 lei, fără TVA

Lotul 2 Aghireș – Poieni – 15.758.546,63 lei, fără TVA

Lotul 3 Poieni – Aleșd – 19.588.700 lei, fără TVA

Lotul 4 Aleșd – Frontieră – 22.501.700, fără TVA.

Lucrările ce se vor executa în cadrul proiectului

Principalele obiective feroviare ale acestui program sunt:

– electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h;

– modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe;

– reabilitarea a 5 tuneluri feroviare;

– 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate;

– modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire;

– construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea;

– construcții de clădiri de exeploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea,dar și în Hm Ciucea, Hm Lacu Crișului, Hm Butan;

– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel;

– sistemul eurupean de management al traficului (ERTMS) pe întregul tronson;

– lucrări specifice protecției mediului.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole