spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

Contractele de lucrări vor putea fi majorate cu până la 40%. La două luni de la adoptare se vede că OUG 64 e proastă

Valorile contractuale la lucrări vor putea fi majorate cu până la 40%, în urma unor modificări aduse OUG 64 2022, măsură legislativă ce și-a arătat limitele la nici două luni de la adoptare.

Modificările intenționate au fost anunțate vineri de ministrul Fondurilor Europene într-o notă de festivism cauzată de pretinsa atingere a tuturor jaloanelor PNRR. Întrebat însă de situația unui constructor important care a anunțat recent intenția sa de realizare a contractelor, Boloș a afirmat că până în iulie Ordonanța 64 dată în mai va fi modificată, potrivit economedia.ro.

Întrebat despre ce va face Guvernul pentru a „salva” contractele firmei în cauză (dar și alte firme ce pot fi tentate să își rezilieze contractele), Boloș a răspuns că noul act normativ în pregătire va permite suplimentarea contractelor cu până la 40% și va cuprinde 10 dintre cele mai importante materiale de construcții și escaladarea prețurilor pe care o monitorizează Institutul Național de Statistică.



„Noul act normativ, Ordonanța 64 din 2022 privind ajustarea costurilor, la articolul 30 are o formulă care, la proiectele de infrastructură ale României se potrivește cel mai bine pentru ca noi să putem sprijini cu adevărat aceste proiecte. Am prevăzut în OUG o măsură tranzitorie care să poată fi aplicată contractelor de lucrări. Am avut personal patru întâlniri cu reprezentanții INS, cu cei ai CNAIR pentru a pune în aplicare acest mecanism. Formula presupune că se selectează 10 materiale cele mai importante pentru un anumit șantier pe care le selectează CNAIR, iar INS urmărește prețurile la acele materiale, astfel încât să nu mai facem ce am făcut până acum. Ajustările de preț s-a arătat că sunt neputincioase pentru situațiile de criză pentru creșterile de preț produse brusc. Sper ca până în 15 iulie modificările la OUG 64 să fie aprobate modificările. Va permite suplimentarea contractelor cu până la 40%”, a transmis Boloș.

Citește aici cum a uitat Guvernul să includă în OUG atât fabricanții cât și reparatorii de material rulant.

De remarcat că cealaltă companie importantă de infrastructură, și anume CFR SA, nu a fost consultată de Guvern privind creșterile de prețuri.

Constructorul în cauză a afirmat că majorările permise de OUG 64 nu îi sunt suficiente pentru a realiza fără pierderi lucrarea în cauză, respectiv o autostradă.

Ultimele Articole