Prețuri mai mici pentru compania de stat și predictibilitate pentru frunizorii privați. Acesta va fi efectul unei decizii a conducerii CFR SA, care va trece la încheierea de acorduri cadru urmate de contracte subsecvente pentru traverse, șine, aparate de cale și piese de schimb.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA își schimbă modul de a face achizițiile. Astfel, licitațiile nu vor mai viza achiziții punctuale, ci acorduri cadru multianuale cu furnizorii, urmate de contracte subsecvente.
Concret, gestionarul infrastructurii feroviare din România va încheia un acord cadru cu firma X, în care va fi prevăzut un număr maxim și unul minim de traverse, de exemplu, ce urmează a fi achiziționate, respectiv livrate într-o perioadă de timp specificată. Ulterior se vor încheia contracte subsecvente sub umbrela acordului cadru, în funcție de necesitățile CFR SA.
Contracte subsecvente pentru traverse și alte componente, sub umbrela acordului cadru
Adică, dacă la un moment dat compania de stat are nevoie de 100 de traverse, se încheie un astfel de contract, la prețul stabilit inițial prin acordul cadru. În aceste condiții, CFR SA nu se va mai confrunta cu fluctuații ale prețurilor de pe piață sau cu vreo situație neprevăzută în care să nu poată procura cantitatea dorită. Un astfel de model de business funcționează deja cu succes la CFR Călători în ceea ce privește repararea și modernizarea vagoanelor și locomotivelor aflate în parcul operatorului feroviar de stat, dar și pentru piese de scvhimb și ale livrări.
La CFR SA, lucrările vor fi direcționate în zonele unde sunt probleme. Fiind vorba de o cantitate mai mare cuprinsă într-un acord cadru față de un contract obișnuit, compania de infrastructură va obține prețuri mai bune.
”În perioada imediat următoare vom lansa licitațiile. Acest mod de operare va ajuta atât CFR SA, prin prețurile mici, cât și companiile private, care vor putrea de acum încolo să-și dezvolte un business pe termen lung”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al CFR SA, Constantin Axinia.