spot_img
luni, noiembrie 29, 2021
spot_img

Contract semnat pentru modernizarea liniei de tramvai de pe Vasile Milea București

La peste doi ani de la demararea licitației, Primăria Municipiului București a atribuit contractul de modernizare a liniei de tramvai de pe bulevardul Vasile Milea, anunțul fiind publicat zilele trecute în Sistemul Public de Achiziții. 

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu

Potrivit anunțului, valoarea contractului va fi de 18,5 milioane lei, la o valoare estimativă inițială a lucrărilor de 20,97 milioane lei. Lucrările vor fi efectuate de către o asociere condusă de Urban Profile Grele SRL, Swietelsky și TIAB. Contracandidații la licitație au fost Mari – Vila COM, Luxten Lighting, Tancrad și Abed Nego.

Contractul s-ar fi semnat însă înainte de finele anului, pe 30 decembrie 2020, susține Asociația Metrou Ușor. Câștigătorul licitației a fost selectat pe data de 3 decembrie, iar o lună mai devreme la 3 noimebrie s-a încheiat evaluarea financiară. Proiectul tehnic a fost realizat de STB, firmele menționate urmând să se ocupe doar de construcție. Durata lucrărilor va fi de 12 luni.

Un proiect vechi din 2018

Consiliului General al Municipiului Bucureşti a aprobat în 2018 indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea a 1,1 kilometri (cale dublă) din linia pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, de pe Bulevardul Vasile Milea. Astfel, Primăria Capitalei este responsabilă de reabilitarea căii de rulare, iar suma estimată pentru acest proiect se ridică la 28 milioane lei. Investiţia presupune şi modernizarea reţelei de contact, precum şi modernizarea a două staţii. De asemenea, se vor monta 93 de stâlpi metalici pe buloane pentru susţinerea reţelei de contact.

Bucureşti are cea mai lungă rețea de tramvaie din România (143 km cale dublă), reţea administrată de către RATB. În acest moment, în Bucureşti, există 24 de linii de tramvai în funcţiune.

Pentru acest proiect, Municipiul București a încheiat în data de 24.05.2019 contractul de finanțare nr. 4311 cu Ministerul Dezvoltării Regionale si Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management și cu Agenția pentru Dezvoltare Regională București Ilfov, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operațional Regional la nivelul regiunii București-Ilfov.

Ce își propune proiectul

Se vor realiza următoarele:
• refacerea infrastructurii şi suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, şine, prinderi, amortizoare de zgomote şi vibraţii etc;
• înlocuire stâlpi susţinere reţea de contact;
• înlocuire fir reţea de contact, inclusiv elementele de susţinere;
• refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor şi normelor în vigoare;
• lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal;
• lucrări la iluminatul public.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016 – 2030 pentru Regiunea București Ilfov își propune crearea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil și sigur, proiectat să promoveze dezvoltarea economică și teritorială incluzivă din punct de vedere social și să asigure o calitate ridicată a vieţii, cu următoarele obiective:

  • Accesibilitate: tuturor cetățenilor le sunt oferite opțiuni de transport ce le facilitează accesul la destinații și servicii esențiale;
  • Siguranță și securitate: îmbunătățirea siguranței și securității în circulație;
  • Mediu: reducerea poluării aerului și a zgomotului, a emisiilor de gaze cu efect de seră și a consumului de energie;
  • Eficiență economică: îmbunătățirea eficienței și a eficacității economice a transportului de persoane și mărfuri;
  • Calitatea mediului urban: contribuie la creșterea atractivității și calității mediului urban și a design-ului urban în beneficiul cetățenilor, al economiei și al societății, în ansamblu.

Primăria Capitalei precizează că linia de tramvai 1 este una din liniile eficiente, având un număr mediu de 50.813 călători pe zi, în timp ce linia de tramvai 10 are un număr mediu de 51.026 călători pe zi.

Din traseul total de 26,6 kilometri al liniei pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, această porţiune de 1,1 kilometri este nemodernizată, fapt ce pune în dificultate siguranţa circulaţiei.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole