vineri, februarie 16, 2024
spot_img

Contract semnat pentru modernizarea stației CF Videle. Europeronul Vioricăi Dăncilă, înlocuit

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți că Sucursala Regională CF București și Asocierea SC CMA Construct Development SRL – SC Velmanit Impex SRL au semnat contractul pentru modernizarea stației CF Videle. Cu această ocazie, europeronul construit pe vremea când Viorica Dăncilă, originară din Videle, era prim ministru, va fi înlocuit de unul mai modern.

Contractul are o valoare de 8.747.996,98 lei, fără TVA, și vizează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a stației CF Videle.

Lucrările care se vor executa sunt următoarele:

  • reabilitarea clădirii de călători;
  • amenajarea piațetei stației și a zonelor adiacente;
  • modernizarea grupului sanitar;
  • supraînălțarea peronului de la linia I și construirea a două copertine;
  • transformarea unor spații neutilizate din punct de vedere feroviar, în spații comerciale;
  • modernizarea instalațiilor de telecomunicații și siguranța circulației;
  • amplasarea instalației de supraveghere video și a instalației de control acces;
  • amenajarea parcării.

Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 24 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat la finele lunii aprilie 2023 licitațiile pentru modernizarea a trei stații CF importante – Videle, Ploiești Vest și Bușteni, investiție în valoare totală estimată de 38.877.569,52 lei, sursa de finanţare fiind prevăzută în Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027.



Modernizarea stației CF Videle, etapa a doua. În 2019 s-a amenajat un europeron la linia 1

modernizarea stației CF Videle europeron în Gara VideleÎn septembrie 2019, când la Palatul Victoria se afla Viorica Dăncilă (PSD), CNCF CFR SA a executat lucrări de reparații în stația Videle, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Cu acel prilej, s-a înlocuit rețeaua de alimentare cu apă și de canalizare. Totodată, au avut loc reparații curente la peroanele 1, 2-3 și 3-4, dar și reparații la trecerile la nivel pietonale din dreptul clădirii stației și amenajarea de noi treceri, la capătul peroanelor. La linia 1 a fost amenajat chiar un europeron, după cum se poate observa din fotografiile realizate atunci de CFR SA. Lucrările de la acea vreme au fost finanțate din fonduri proprii ale companiei de infrastructură.

Ultimele Articole