vineri, mai 3, 2024
spot_img

Contract de modernizare feroviară și electrificare în valoare de aproape două miliarde de lei, semnat miercuri

CFR SA va semna miercuri, împreună cu un important constructor străin, contractul de modernizare a 52 de kilometri de cale ferată.

Un contract de modernizare a căii ferate, în valoare de aproape două miliarde de lei, va fi semnat miercuri. Potrivit surselor Club Feroviar miercuri va avea loc semnarea cu FCC  a lotului Poieni – Aleșd  din electrificarea Cluj Napoca – Episcopia Bihor. Lungimea sectorului electirficat va fi de peste 52 de kilometri.

Contractul este aferent obiectivului de investiții „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Obiectivele proiectului

Acestea sunt următoarele:

  • lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Poieni – Aleșd, în lungime de 52,74 km;
  • modernizarea stațiilpr Bratca și Aleșd, a șapte halte de mișcare – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, a șase puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd;
  • modernizare lucrări de artă – 10 poduri, 91 de podețe, două tuneluri – Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m);
  • două pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950;
  • sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată;
  • lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea unei clădiri de mentenanță;
  • lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii Poieni – Aleșd sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

► pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd;

► clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea;

► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km;

► clădire de mentenanță nou – proiectată în Hm Ciucea;

► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului;

► substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole