spot_img
miercuri, mai 18, 2022
spot_img

BREAKING CFR SA a scos la licitație supervizarea și consultanța pentru Podul Grădiștea

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a scos joi la licitație supervizarea și consultanța pentru Podul Grădiștea de pe linia București-Giurgiu, la care lucrările vor începe în cursul acestui an, la 16 ani de la prăbușirea lui. Contractul pentru lucrările propriu-zise a fost semnat la începutul lunii decembrie cu Porr Construct.

Adrian Bărbulescu

consultanța pentru Podul Grădiștea contractul pentru Podul Grădiștea refacerea Podului Grădiștea reconstrucția Podului Grădiștea contractul pentru podul Grădiștea covid în microbuze evaluarea ofertei pentru Podul Grădiștea Podul Grădiştea construcție lângă calea ferată licitația pentru podul Grădiștea licitația pentru podul de la Grădiștea cale ferată Bucureşti-Giurgiu licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul Grădiștea

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1 – Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana>”. Valoarea totală estimată a contractului, care se va derula pe parcursul a 91 de luni, este de 7.081.671,68 lei, echivalentul a aproximativ 1,45 milioane de euro.

Supervizarea și consultanța pentru Podul Grădiștea presupun operațiuni complexe

Se vor desfăşura activităţi de coordonare, consultanță și supervizare. Lucrările supervizate sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana). Cele mai importante lucrări sunt la podul de la km 23+607 (km proiectat 23+602, existent conform studiilor topo 23+577) peste râul Argeş, între haltele Vidra şi Grădiștea și asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș.

În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele cu calea jos, cu deschiderile 70,00+145,00+70,00 m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m. Pe malul drept al Argeşului (direcţia Giurgiu) se vor construi viaducte de acces cu 23 de deschideri de 30 m şi trei deschideri de câte 33 m. Urmează apoi podul de la km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m. Lucrări importante se vor desfășura și la podul de la km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Pe linie nu s-a mai circulat de 16 ani. Sunt necesare lucrări de punere în siguranță

Din cauza perioadei lungi în care linia nu a fost exploatatǎ şi întreținutǎ, rezultǎ necesitatea executǎrii unor lucrări de punere în siguranţă (lucrǎri de întreținere şi reparații), suplimentare.

Supervizorul va desfășura o primă activitate în ceea ce privește studierea, verificarea și însușirea studiului de fezabilitate pus la dispoziţie de CFR SA. După realizarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie de către antreprenor (în acest caz Porr Construct), supervizorul va desfăşura activităţi specifice pentru verificarea lui și a detaliilor de execuție aferente lucrărilor ce urmează a fi executate.

Contează mai mult propunerea tehnică decât cea financiară

Evaluarea ofertelor se va face ținând cont de capabilitatea tehnică a ofertanților. Astfel, prețul ofertei (componenta financiară) va conta doar în proporție de 40%.

Restul îi va reveni componentei tehnice (propunerea tehnică). Aici se va puncta în felul următor: demonstrarea unei abordări și a unei metodologii corespunzătoare pentru realizarea activităților și obținerea rezultatelor în cadrul contractului – 25%, demonstrarea unei metodologii corespunzătoare pentru obținerea asigurării că activitățile și rezultatele sunt realizate la parametrii calitativi solicitați (Planul de Asigurare a Calităţii în cadrul Contractului) – 15%, experiența profesională a personalului desemnat pentru executarea contractului (experți principali propuși) – 20%.

Condiții de participare la licitația pentru supervizarea și consultanța pentru Podul Grădiștea

Pentru participarea la licitație, ofertantul trebuie sa facă dovada că în ultimii cinci ani de zile (perioadă ce se calculează de la data limită de depunere a ofertelor) a prestat servicii similare cu cele licitate în valoare cumulată de minimum patru milioane de lei fără TVA, prin prezentarea a minimum un contract, maximum cinci contracte. Servicii similare acceptate sunt consultanță și/sau supervizare a proiectării și execuției lucrărilor în domeniul infrastructurii feroviare care să includă elemente de infrastructură şi suprastructură de cale ferată, (se exclud metroul și tramvaiul), inclusiv cele aflate în derulare și cele finalizate în ultimii cinci ani, duse la bun sfârşit (servicii recepţionate parţial şi/sau servicii recepţionate la terminarea prestării), cu indicarea valorilor, datelor și a beneficiarilor publici sau privați.

Valoarea garanție de participare este de 30.000 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 februarie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 09 septembrie 2021.

Contractul de construcție, semnat pe 4 decembrie

Contractul de lucrări propriu-zise a fost semnat pe 4 decembrie 2020 cu austriecii de la Porr Construct. Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m;

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Eșalonarea investiții se va face relativ egal pe parcursul a doi ani de zile, cât este preconizat să dureze lucrarea. Lungimea traseului este de 12,02 km.

CITEȘTE și S-a semnat contractul pentru Podul Grădiștea. De la Gheorghe Dobre la Lucian Bode

Ultimele Articole