vineri, februarie 21, 2025
spot_img

Regionala Craiova încearcă din nou să selecteze un consultant pentru viaductul Cârcea

Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA încearcă din nou să selecteze un consultant pentru viaductul Cârcea, avariat în 2018 de un mecanic de locomotivă beat.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect ”Reconstrucție și reparare Viaduct Cârcea km 200+306 linia CF 100 Videle-Orșova – consultanță și supervizare proiectare și execuție”. Valoarea totală estimată a contractului este de 708.541,03 lei.



Precedenta licitație de selectare a unui consultant pentru viaductul Cârcea a fost anulată

La finele lunii martie, Regionala Craiova lansase o licitație identică, așa cum a scris atunci Club Feroviar, dar care a fost anulată din lipsă de ofertanți.

Pentru participarea la procedura de achiziție se solicită lista principalelor servicii prestate în ultimii cinci ani, conţinând valori, perioada de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. Ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor a prestat, la nivelul unui contract/mai multor contracte, servicii similare a căror valoare individuală/valoare cumulată a fost de minimum 708.000 lei fără TVA.

De această dată, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 23 mai 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 23 septembrie 2023.

Lucrările de reparații la Viaductul Cârcea, făcute de asocierea Strabag-Metabet

Pe 29 decembrie 2022, Sucursala Regională CF Craiova și asocierea Strabag SRL-Metabet CF SA au semnat contractul în valoare de 56,46 milioane de lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de ”Reconstrucție și reparare a viaductului Cârcea”, situat la km 200+306 pe Magistrala 100.

La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane încărcate cu biodiesel şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.

Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole