FOTO Constructorii lotului Gurasada-Simeria i-au prezentat prefectului de Hunedoara stadiul lucrărilor

21 ianuarie 2021

Constructorii lotului Gurasada-Simeria i-au prezentat miercuri prefectului judeţului Hunedoara, Călin Petru Marian, stadiul lucrărilor pe acest tronson.

”Asocierea FCC Construccion – Astaldi – Convensa execută în judeţul Hunedoara lucrări de reabilitare şi construcţie a căii ferate de mare viteză (de fapt, nu este vorba de cale ferată de mare viteză – n.red.), concomitent cu menţinerea circulaţiei feroviare. Clădirile staţiilor de cale ferată din Simeria, Deva, Mintia şi Ilia vor fi, de asemenea, modernizate sau reconstruite. Beneficiarul acestor lucrări, finanţate de Uniunea Europeană, este Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A., iar potrivit proiectului, linia ferată de mare viteză (din nou, o exprimare incorectă – n.red.) Simeria – Gurasada urmează să intre în exploatare feroviară în anul 2023. Până acum, reabilitarea căii ferate şi construcţia podurilor, podeţelor, pasajelor şi a clădirilor noi din staţii este realizată în proporţie de 40 la sută”, a informat Lucian Morogan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Judeţului Hunedoara, citat de site-ul local Servus Press.

Constructorii lotului Gurasada-Simeria: FCC – Astaldi – Contratas y Ventas

Sectorul Gurasada-Simeria, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, iar ordinul de începere al lucrărilor a fost dat pe 3 octombrie 2017. Termenul iniţial estimat de finalizare a proiectului era octombrie 2020.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat. Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria, noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 km de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.