miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Trei constructori români vor să repare o cale ferată cu risc de evenimente feroviare

Trei constructori români vor contractul licitat de SRCF Iași pentru lucrări de reparații la calea ferată pe o linie intens circulată din nordul țării, unde la o trecere la nivel ”starea suprastructurii feroviare este la limita instrucțională” și există riscul producerii unor ”evenimente rutiere și feroviare”.

Luna trecută, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de întreținere și reparații linii CF (preț inclus materiale, manoperă și utilaje): Linia 511 Gura Humorului – Ilva Mică, interval de stație Roșu – Floreni, TN – km. 115+660, înlocuire sistem elastic de alcătuire a părții carosabile cu realizare substrat și asigure scurgere apă, înlocuire suprastructură CF”. Valoarea totală estimată a contractului este de 684.036,97 lei, echivalentul a 137.000 de euro, așa cum am scris atunci.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 27 ianuarie 2025, ora 15:00. Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

  1. Ofertant unic: Elvas Deco SRL;
  2. Ofertant unic: Construcții Feroviare Mureș SA;
  3. Ofertant unic: Con Metal CF SRL.

”Din cauza traficului auto foarte intens și de tonaj greu ce tranzitează zona, precum și din cauza traficului feroviar, starea carosabilă a trecerii la nivel și starea suprastructurii feroviare este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare. Linia 511 Gura Humorului – Ilva Mică, interval de stație Roșu – Floreni, pe zona trecerii la nivel se află amplasată în aliniament, suprastructura tip 49 cu traverse de beton T18, prindere indirectă ,<K>, linie electrificată, semnalizată BLA. Neluarea măsurilor de reparație a suprastructurii liniei CF și a sistemului rutier din care este realizată partea carosabilă a trecerii la nivel poate conduce la evenimente rutiere și feroviare, motiv pentru care este necesară luarea măsurilor urgente de executare a lucrărilor programate”, se arată în anunțul de licitație.



Lucrările de reparații la calea ferată care trebuie făcute

În vederea asigurării condițiilor de siguranța circulației feroviare este necesară executarea în regim de urgență a următoarelor lucrări: – Demontarea sistemului elastic STRAIL din care este realizată partea carosabilă a trecerii la nivel; – Montări/demontări ale trecerii la nivel provizorii în vederea executării lucrărilor la suprastructura căii; – Rectificarea rosturilor de dilatație; – Demontării de linii pe traverse de beton tip 49 (zona trecere la nivel și zone adiacente); – Suprastructura de linii ferate normale cu sine tip 49, traverse de beton T18 cu prindere inclusă/ traverse de beton precomprimat cu prindere elastică inclusă pentru șina tip 49 și traverse de lemn la joante; – Realizarea burajului tehnologic al traverselor de beton și lemn introduse în cale (B intermediari, BII, BIII ); – Realizarea stratului de repartiție din balast sub talpa traversei, cu asigurarea gradului de compactare Un>96% și a pantei transversale de 3%, zonă TN și zone adiacente cu h = 30 cm; – Realizarea stratului de piatră spartă sub talpa traversei compactat pe zona trecerii la nivel și pe zonele adiacente cu h = 30 cm; – Protejarea platformei căii cu geotextil nețesut cu rol de separare și drenare zona TN și zone adiacente; – Armarea cu geogrilă a platformelor terasamentelor de CF, zonă TN și zone adiacente; – Amplasarea tuburilor riflate găurite (pentru realizare dren) în lungul terasamentului pe zona trecerii la nivel și pe zonele adiacente protejate cu geotextil, cu rol de filtrare; – Montarea sistemului elastic dimensionat pentru traficul greu din care va fi realizată partea carosabilă a trecerii la nivel incluzând dale elastice omologat sau agrementat după caz de AFER; – Introducerea în cale a șinelor CF cu L = 30 m; – Refacerea îmbrăcăminților asfaltice pe zonele adiacente lucrării pe o suprafață de 81 mp; – Profilarea prismei de piatră spartă; – Rectificarea prin buraj manual al nivelului căii, pe zonele adiacente lucrării inclusiv pentru realizarea racordărilor zilnice; – Racordarea zilnică a ecartamentului zona lucrată – zona nelucrată.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole