joi, aprilie 17, 2025

Construcția Rail Baltica se extinde în Pärnumaa

Rail Baltica a atins o etapă importantă în Estonia, Rail Baltic Estonia și AS Tariston semnând un contract pentru construirea primei secțiuni a rutei principale în Pärnumaa (Estonia). Segmentul Selja-Tootsi, care se întinde pe 15,8 kilometri, marchează extinderea proiectului într-un nod logistic crucial pentru Estonia și regiunea baltică în general.

„Rail Baltica este o investiție strategică în viitorul Estoniei și al țărilor baltice în ansamblu. Ea stabilește o axă economică complet nouă pentru Estonia, conectându-ne la rețeaua de transport a Europei de Vest și deschizând noi oportunități pentru călătoriile de pasageri și comerț”, a declarat Anvar Salomets, președintele Consiliului de Administrație al Rail Baltic Estonia. „Rail Baltica va stimula dezvoltarea regională, va extinde capacitățile logistice și va sprijini întreprinderile locale.”
În plus față de calea ferată de mare viteză, proiectul include măsuri de protecție a mediului, cum ar fi ecoductele Kõnnu și Viluvere, care permit traversarea în siguranță a faunei sălbatice. Secțiunea va include, de asemenea, viaducte și tuneluri pietonale pentru a îmbunătăți conectivitatea locală. Construcția stației Kaisma va începe în paralel cu calea ferată și va fi predată pentru dezvoltare ulterioară după doi ani.
„Acesta este un proiect interesant și responsabil în care ne putem aplica experiența anterioară în construcția Rail Baltica și putem contribui la dezvoltarea unuia dintre cele mai importante coridoare de transport din Estonia”, a declarat Argo Kotsar, membru al Consiliului de administrație al AS Tariston.
Dincolo de îmbunătățirea legăturilor de transport, Rail Baltica joacă un rol strategic în consolidarea securității regionale și a mobilității militare.
„Rail Baltica, cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Estoniei, ajunge acum la Pärnumaa. Într-un mediu de securitate în schimbare, trebuie să ne asigurăm că Estonia rămâne bine conectată la restul Europei”, a declarat ministrul infrastructurii, Vladimir Svet.
Contractul este evaluat la 62,3 milioane de euro (fără TVA), construcția urmând să continue până la sfârșitul anului 2028. Până în 2026, se preconizează că vor fi finalizați cel puțin zece kilometri din terasamentul principal al căii ferate, urmând ca lucrările să fie complet finalizate până în 2028.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole