ÖBB a anunțat finalizarea lucrărilor de construcție a căii ferate pentru ruta Koralmbahn de 130 km, fiind pregătită pentru faza de punere în funcțiune, care necesită pregătire și know-how cu test drive și training.
„Suntem mândri de această etapă importantă și suntem în fața unei revoluții în transportul public. Koralmbahn deschide un viitor luminos al mobilității pentru regiune. Începând cu decembrie 2025, pasagerii noștri vor putea călători între Graz și Klagenfurt în 45 de minute – în mod ecologic, confortabil și fără a fi nevoie de o mașină”, a declarat Andreas Matthä, CEO ÖBB.
Înainte ca primele trenuri să intre în exploatare comercială, sunt necesare mai multe luni de testare, măsurare, practică, repetiții și formare. În total, pentru anul viitor sunt planificate peste 70 de curse de testare și aproximativ 15.000 de kilometri de testare. Așa-numitele curse de mare viteză vor duce trenul pe noua rută cu viteze de până la 250 km/h. În timpul curselor de acceptare, fiecare detaliu va fi examinat îndeaproape. În același timp, sistemul de siguranță al trenului va fi testat și toate obiectele de pe traseu vor fi verificate pentru influențe.
„Odată cu finalizarea rutei Koralmbahn, Styria se apropie și mai mult de centrul Europei. Regiunile situate de-a lungul traseului, de o parte și de alta a Packului, cunosc o dezvoltare rapidă, iar legătura feroviară spre și dinspre porturile mediteraneene importante devine mai scurtă pentru transportul de marfă. Conexiunea îmbunătățită la rețeaua feroviară internațională este, de asemenea, o contribuție semnificativă la protecția climei”, a declarat Ursula Lackner, consilier de stat pentru protecția climei și a mediului din Styria.
De asemenea, persoanele responsabile de exploatare se pregătesc cât mai bine posibil. Mecanicii de locomotivă se familiarizează în avans cu noul traseu în simulator. De asemenea, se efectuează călătorii de antrenament reale. Salvatorii și pompierii exersează o mare varietate de operațiuni. În plus, inspecțiile cu dispeceri, șefi de semnalizare, directori de operațiuni și experți sunt pe lista de verificare.
În același timp, lucrările principale la cea mai mare stație nouă a liniei – stația West Styria – sunt finalizate, iar finisajele sunt efectuate în prezent. Stația West Styria de pe Koralmbahn va fi în sfârșit finalizată până în primăvara anului 2025. Aceasta este ultima piesă importantă a întregului proiect. În viitor, centrul de transport va oferi nouă trasee și o parcare de tip park & ride cu 450 de locuri. În plus, va exista o conexiune la rețeaua de piste pentru biciclete, infrastructură pentru e-mobilitate și zone de acces pentru autobuze și taxiuri. În acest fel, Styria de Vest va fi conectată în mod optim la Koralmbahn.
„Criza climatică ne pune în fața unor provocări majore. Koralmbahn este exact ceea ce trebuie. Ea va convinge și mai mulți oameni cât de ușor și rapid poate fi transportul public. Koralmbahn aduce astfel o contribuție importantă la tranziția către mobilitate. Ca stiriancă, mă bucur de două ori mai mult de acest lucru!”, a declarat Leonore Gewessler, ministrul federal pentru protecția climei.
„Finalizarea Koralmbahn va apropia și mai mult cele două state federale ale noastre: într-o zonă economică sudică cu 1,1 milioane de locuitori, care vor primi o ofertă de mobilitate ecologică și imbatabil de rapidă cu calea ferată Koralm. Punerea în funcțiune parțială în Carintia, în urmă cu un an, a oferit deja o primă pregustare excelentă a ceea ce va urma”, a declarat Gaby Schaunig, viceguvernator al Carintiei.
Construcția rutei Koralmbahn a durat 26 de ani și este programată să intre în exploatare comercială în decembrie 2025, când timpul de călătorie va fi de numai 45 de minute între Graz și Klagenfurt, conectând eficient provinciile Stiria și Carintia.
Întregul proiect feroviar Koralm a inclus construirea unei linii de cale ferată de 130 km, dintre care 50 km în tuneluri, dintre care 33 km în tunelul Koralm, precum și peste 100 de poduri și 23 de stații și opriri, dintre care 12 de-a lungul noii secțiuni de linie.
Construcția căii ferate Koralm a început în 1998, iar zece ani mai târziu, a început construcția tunelului Koralm. În 2023, au fost efectuate teste pe calea ferată Koralm în Carintia.
„Calea ferată Koralmbahn va crea o nouă zonă de viață și economică care va avea un impact pozitiv și de durată asupra Styriei și Carintiei. Toată lumea din regiune va beneficia de acest lucru. Ca parte a noii rute sudice, calea ferată Koralm consolidează coridorul Baltic-Adriatic în Europa – și mai ales districtul Deutschlandsberg”, a declarat Werner Amon, consilier de stat pentru Europa și afaceri internaționale.