vineri, martie 29, 2024
spot_img

Constantin Axinia la DNA. Fostul director general al CFR SA este audiat în calitate de martor

Constantin Axinia la DNA. Fostul director general al CFR SA schimbat săptămâna trecută de Consiliul de Administrație a ajuns marți dimineață în fața procurorilor anticorupție.

Constantin Axinia la DNA Intercity București-Suceava Trenul de Otopeni rezilierea contractului Constantin Axinia la CFR

El a declarat că este audiat de procurori în condițiile în care a fost schimbat pentru că ar fi refuzat să semneze contractul de modernizare a tronsonului de cale ferată Braşov-Sighişoara, loturile 1 și 3, deoarece acesta este contestat în instanță.

”Sunt chemat în calitate de martor, e legat și de plecarea mea, am primit un telefon de la DNA săptămâna trecută în care am fost invitat aici în calitate de martor”, a spus Axinia, care a precizat că nu a semnat contractul pentru că ”era riscant pentru companie și pentru mine”. Întrebat dacă destituirea sa de la CFR are legătură directă cu nesemnarea contractului, Axinia a spus ”posibil”.

Constantin Axinia la DNA, după acuzațiile lansate

Fostul director al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA Constantin Axinia a acuzat că a fost schimbat din funcție deoarece a refuzat semnarea contractului cu asocierea RailWorks, deși chiar el a admis că din punct de vedere legal putea face acest lucru.

“Domnul ministru (Răzvan Cuc – n.red.) mi-a spus să fac ceva şi nu am făcut: de semnat un contract fără să aştept o hotărâre a instanţei definitivă, ca să pot semna un contract. Pe legislaţie puteam să semnez contractul, dar intram sub incidenţa unei alte legi care spunea că dacă instanţa superioară anulează hotărârea de tribunal voi fi pasibil de o amendă cuprinsă între 1-3% din valoarea contractului”, a spus Axinia.

El a fost înlocuit în fruntea CFR SA de Marius Chiper. Cu o zi înainte de schimbarea din funcție a lui Constantin Axinia, ministrul Răzvan Cuc se arătase nemulțumit că acesta nu a reușit restructurarea companiei de stat în termenul stabilit și declarase: „Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de Administraţie îl înlocuieşte”.

În replică la acuzațiile lui Axinia, înlocuitorul său din fruntea companiei de stat a spus că CFR SA trebuie și este îndreptățită să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov – Apaţa) şi 3 (Caţa – Sighişoara), dacă nu vrea să piardă finanțarea europeană de 800 de milioane de euro, oferită prin programul CEF – Connecting European Facilities. „Dacă nu dorim să luăm banii de la Comisia Europeană şi ne asumăm că acest contract va fi finanţat din bugetul de stat putem să mai aşteptăm cât vrem”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole