miercuri, iulie 10, 2024
spot_img

Un director CFR Călători a trecut de la Traian Băsescu la George Simion

A ocupat cele mai înalte poziții în sistemul feroviar românesc: în două rânduri director general al CNCF CFR SA, subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor, consilier personal al ministrului, inspector de stat la AFER, iar acum este șeful CFR Călători Iași. A fost și consilier municipal la Iași, tot în două rânduri. Purta cu mândrie în piept o insignă cu însemnele PDL, partidul de suflet al fostului președinte Traian Băsescu. Acum, Constantin Axinia a trecut la AUR.

Constantin Axinia a trecut la AUR Mersul Trenurilor Suceava-Putna Săgeata de Putna Desiro pe Suceava-Putna Axinia face licitație Constantin Axinia dă în judecată Axinia la ieșirea de la DNA Constantin Axinia la DNA Intercity București-Suceava Trenul de Otopeni rezilierea contractului Constantin Axinia la CFRTrebuie precizat din capul locului că Constantin Axinia este un ceferist pur-sânge, un adevărat profesionist în domeniul feroviar, iar afilierea la un partid sau altul nu este ilegală. Fiecare angajat din sistemul feroviar de stat poate face politică, dacă acest lucru se întâmplă în timpul său liber și nu afectează calitatea muncii prestate.

Constantin Axinia a absolvit Liceul CFR nr. 6 Galați, după care a devenit subinginer și apoi inginer la Facultatea de Electrotehnică din cadrul Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași. Ulterior, a obținut mai multe diplome de specializare, inclusiv la SNCF, operatorul feroviar de stat din Franța, dar și un master în Management economico-financiar european la Universitatea Petre Andrei din Iași.

Constantin Axinia era ”soldat credincios” al PDL

Revenind în istoria oarecum recentă, în 2006, odată cu instalarea lui Radu Berceanu în primul său mandat la conducerea Ministerului Transporturilor, Constantin Axinia a fost promovat în funcția de director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Un an mai târziu, pedeliștii ies din Guvern, iar ministru al Transporturilor devine liberalul Ludovic Orban.

Axinia își dă imediat demisia și spune că el este ”soldat credincios”, iar acum postul de director al companiei de infrastructură trebuie ocupat de o persoană desemnată de PNL. Orban nu rezistă mult la conducerea ministerului, iar la finele lunii decembrie 2008 intervine ”restaurația”, adică Berceanu revine la cârma Transporturilor.

Insigna cu PDL și ”trenul Persil”

Dosarul Mită la CFR by SwietelskyCu această ocazie, revine în prim plan și Constantin Axinia, care este numit subsecretar de stat pentru coordonarea sectorului feroviar.

Mandatul său este presărat cu glumele de ”moldovean hâtru” cu care-și împăna declarațiile de presă, dar și cu un conflict cu ministrul, care i-a reproșat faptul că voia să colanteze vagoanele de cale ferată cu reclame la diferite firme. Radu Berceanu a spus, fără să precizeze a cui a fost ideea plasării de reclame, că nu e de acord cu ”trenul Persil”. Privind retrospectiv, pare că nu ar fi fost o idee rea, având în vedere că ar fi adus bani în bugetul operatorului feroviar de stat.

Și tot în acea perioadă, Constantin Axinia a ieșit în evidență prin faptul că din pieptul său nu lipsea niciodată insigna cu însemnele PDL, partidul său de suflet.

Anii au trecut, iar după plecarea PDL de la guvernare Constantin Axinia a revenit la Iași, pe postul de director al Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători, pe care-l ocupă și în prezent. Între timp, a mai avut o trecere episodică pe la București, unde a ocupat postul de director general al CNCF CFR SA în perioada 25 martie -14 octombrie 2019.

Constantin Axinia a trecut la AUR. ”Suntem cu chiloții în vine!”

În ultima perioadă, Axinia nu a mai ieșit în lumina reflectoarelor și și-a văzut de treabă la Regionala Iași a CFR Călători. Săptămâna trecută însă, președintele AUR, George Simion, a făcut un turneu la Bacău și la Iași. Ei bine, printre cei care s-au aflat alături de Simion la Iași s-a numărat și Axinia, așa cum se poate observa din imaginile alăturate.

L-am contactat pentru a afla dacă a fost o pură întâmplare sau dacă este membru al formațiunii politice conduse de George Simion. ”Sunt membru. De mult timp!”, ne-a răspuns el.

I-am adus aminte apoi că în trecut purta în piept o insignă cu PDL. ”Am fost vânduți la PNL”, a replicat Constantin Axinia. O remarcă ce nu poate fi contrazisă, pentru că, practic, cam așa s-a întâmplat la fuziunea celor două partide.

Dar de ce AUR? Vi se pare că au cele mai bune soluții pentru calea ferată și pentru România, în general?, l-am întrebat în continuare. ”Eu cred că este singura soluție. În 30 ani am stat în genunchi cu calea ferată, alții au viteze de 250-280 km/oră, la noi numai 160! De ce? Că suntem cu chiloții în vine! Nici PDL, PSD, PNL, USR nu au făcut nimic, decât vorbe. Nu cred că AUR va rezolva toată problema, dar să fim demni măcar în ceea ce vrem să facem pentru noi”, a mai spus șeful SRTFC Iași.

Rămâne de văzut dacă așa va fi, căci în programul de guvernare al AUR din 2020 nu se regăsește nimic concret referitor la calea ferată, ci doar câteva considerații generale.

Celălat Axinia de la AUR

pod feroviar peste DN1La AUR mai este un Axinia. Adrian Axinia este deputat de Prahova și s-a mai remarcat prin luări de poziție în favoarea unor obiective de cale ferată, în special în ceea ce privește linia Câmpina-Telega, pe care CFR SA vrea s-o vândă la fier vechi, așa cum a scris Club Feroviar.

L-am întrebat dacă este rudă cu Constantin Axinia. ”Nu sunt. Rudele mele sunt marea majoritate din Bacău. Din câte știu, nu am nicio rudă Axinia la Iași”, ne-a răspuns el.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole