Consiliul interministerial a aprobat S.F. metroului din Cluj

13 noiembrie 2020

Decizia de susținere a studiului de fezabilitate în vederea finanțării proiectului, inclusiv cu fonduri de la bugetul de stat, a fost luată de către Consiliul interministerial de lucrări publice întrunit joi. 

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației a dat un comunicat de presă în care anunță că a fost aprobat studiul de fezabilitate privind metroul și trenul metropolitan Cluj. Comunicatul nu precizează Axa prioritară în cadrul căreia va fi finanțat parțial în POIM proiectul.

„În aplicarea prevederilor art. 6, alin.(3) din H.G. nr. 907/2016, se constată că Studiul de prefezabilitate pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou)” îndeplinește condițiile de aprobare, având Avizul nr.94/103/10.11.2020, emis de ordonatorul principal de credite (Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor) cu privire la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor. Membrii consiliului consideră că, la această fază de elaborare a documentației tehnico-economice (studiu de prefezabilitate), Avizul nr.94/103/10.11.2020 este suficient pentru promovarea Hotărârii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții. Investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC), precum și din alocații de la bugetul local, prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații”, se arată în comunicatul de presă. (D.C.)