În Anul European al Căilor Ferate, Club Feroviar organizează Conferinţa de Infrastructură 2021

21 ianuarie 2021

Anul 2021 a fost declarat Anul European al Căilor Ferate. În acest context, Club Feroviar organizează pe 23 martie Conferința de Infrastructură 2021.

Organizată de această dată în format online, din cauza restricțiilor impuse în contextul pandemiei de coronavirus, evenimentul Conferința de Infrastructură va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie scoase la licitație sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

 

Teme care vor fi abordate la Conferința de Infrastructură 2021

Pornind discuţiile de la acordul privind desemnarea anului 2021 drept “An European al Căilor Ferate”, Conferinţa de Infrastructură din data de 23 martie va aduce în atenția publicului unele dintre cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere:

  • Investițiile feroviare din România în contextul politicilor europene orientate către un transport durabil
  • Infrastructura feroviară, coloana vertebrală a transportului feroviar din România
  • Dezvoltarea unui sistem de transport durabil în regiunea București.

Cei aflați la prezidiu vor face prezentări și vor răspunde la întrebări pe teme dintre cele mai diverse, cum ar fi: prevederile bugetului pentru inverstiții/RK, pentru infrastructura feroviară; proiecte de dezvoltare, modernizare şi electrificare; prioritățile pentru cadrul financiar multianual 2021-2027; modalități de creștere a vitezei de circulație a trenurilor de călători și marfă; servicii inter/multi modale din România; ERTMS – importanță, stadiu implementare, progrese; valorificarea potențialului infrastructurii feroviare existente în regiune pentru transportul urban și periurban; modernizarea/electrificarea liniei București-Pitești; modernizarea Gării de Nord; subtraversarea Capitalei spre Gara Progresul și/sau Obor; lucrările la Magistrala 6 de metrou, continuarea lucrărilor la Magistrala 5, legături cu rețeaua feroviară; reluarea unor trasee de tramvai suspendate/deviate; integrare tarifară; sisteme moderne de semnalizare feroviară și de tramvai; ”Tram-Trenul”, soluție pentru integrarea efectivă a transportului urban cu cel suburban/regional.

Înscrierile la conferință se pot face AICI.