sâmbătă, iunie 29, 2024
spot_img

Studiu pentru a îmbunătăți conectivitatea maritim-feroviar-rutier în Portul Constanța

Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA vrea să comande un studiu pentru a îmbunătăți conectivitatea maritim-feroviar-rutier în Portul Constanța.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Elaborarea Studiului de Fezabilitate Conectivitate trimodală în Portul Constanţa”. Valoarea totală estimată a contractului este de 11.545.092 de lei, echivalentul a aproximativ 2,33 milioane de euro.

Acest tip de proiect are ca obiectiv o soluție modernă și actuală de realizare a schimbului de fluxuri de trafic în Portul Constanța care va avea un impact major în ceea ce privește descărcarea și încărcarea cargo, respectiv creșterea calității transportului naval și maritim-feroviar-rutier.

Obiectivele generale la care contribuie realizarea serviciului sunt: asigurarea conexiunii feroviare directe între toate compartimentele portului Constanța prin conexiunea directă a tuturor grupelor de linii; îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier-feroviar-naval în zona de conexiune a celor trei infrastructuri de transport din portul Constanța; realizarea unei conexiuni feroviare care să contribuie la creșterea rentabilității proiectelor feroviare și portuare implementate sau în curs de implementare din fonduri europene.



Obiective specifice pentru a îmbunătăți conectivitatea maritim-feroviar-rutier în Portul Constanța

Și mai concret, prin implementarea acestui proiect, se urmărește atingerea următoarelor obiective specifice: – reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare de la 24,1 km la 7,85 km (o diferență de 16,25 km); reducerea declivității maxime de la 15‰ (actuală) la declivități conform legislației UE pentru construcția de linii noi, ceea ce conduce la creșterea tonajelor maxime ale trenurilor de marfă, o economie de energie electrică și combustibil, precum și la o creștere a siguranței circulației feroviare; eliminarea procesului tehnologic de rebrusare a trenurilor (schimbarea sensului de deplasare) în stația Palas, ceea ce conduce la economie de energie electrică, combustibil și resurse umane; creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de la 50 km/oră (actuală) la 80 km/oră (proiectată); creșterea capacității infrastructurii feroviare care deservește Portul Maritim Constanța, prin posibilitatea de utilizare simultană atât a liniilor care leagă stația Palas de stațiile Constanța Port Zona A, Zona B, Mol 5, Constanța Ferry Boat, Agigea Oil Terminal, cât și liniei nou proiectate; creșterea capacității infrastructurii feroviare prin reducerea numărului de trenuri circulate datorită creșterii tonajului maxim permis pentru aceste trenuri; fluidizarea activității pe ansamblu a Portului Maritim Constanța prin reducerea duratei de transport între cele două zone ale portului, reducerea staționării totale a materialului rulant în port și optimizarea fluxurilor de transport din interiorul portului; realizarea unei rute alternative la infrastructura feroviară care deservește în prezent Portul Maritim Constanța, ceea ce ar permite menținerea traficului feroviar chiar în condițiile unei perturbări totale sau parțiale a circulației trenurilor pe secția Constanța Port Zona A (sau Zona B) – Palas, respectiv pe secția Palas – Agigea Ecluză – Constanța Ferry Boat (Agigea Oil Terminal).

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 20 septembrie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 20 martie 2024.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole