duminică, octombrie 13, 2024
spot_img

Promovată de Cuc, Firea și Drulă, reșapată de Grindeanu și pusă la conducerea Rolling Stock

Promovată de foștii miniștri ai Transporturilor Răzvan Cuc și Cătălin Drulă (USR), dar și de fostul primar general Gabriela Firea, Ana-Maria Dascălu a fost propulsată de actualul ministru Sorin Grindeanu la conducerea Rolling Stock Company (RSCO). Joi s-a întâmplat ceea ce se pregătea încă de acum un an: Ana-Maria Dascălu a fost numită președinte al Consiliului de Administrație al transportatorului deținut de CFR Marfă și Grup Feroviar Român. Numai că ea este incompatibilă pentru această funcție.

În luna mai a anului trecut, Club Feroviar anunța că directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, o propunea de Ana-Maria Dascălu pentru funcția de președinte al Consiliului de Administrație al Rolling Stock Company.

Evident, șeful CFR Marfă nu acționa de capul lui în această chestiune, decizia fiind luată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Atunci, semnalam că numirea este lovită de incompatibilitate (așa cum vom explica mai jos), iar decizia a fost amânată. Până ieri, când Ana-Maria Dascălu a fost numită în funcția respectivă. Cu o indemnizație deloc de neglijat: 90.000 de lei pe an, adică peste 18.000 de euro pentru o ședință de câteva ore pe lună.

Incompatibilitate: și director la CFR SA, și președinte la RSCO

Spuneam că este vorba de incompatibilitate. Sau conflict de interese. Asta pentru că Ana-Maria Dascălu nu este angajată a SNTFM CFR Marfă, nici măcar a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ci a CNCF CFR SA. În primăvara anului trecut, ea a fost numită director juridic al CFR SA, după ce fusese consilier juridic la Direcția de Transport Feroviar din minister.

Marea problemă este aceea că uneori interesele companiei de infrastructură pot fi opuse celei ale companiei în al cărui Consiliu de Administrație este delegată Ana-Maria Dascălu ca președinte. De exemplu, în cazul unei acțiuni în Justiție inițiate de Rolling Stock Company împotriva CFR SA, să zicem pe tema Tarifului pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI), pe cine va reprezenta ea? Pe CFR SA, al cărei director juridic, este sau pe RSCO, unde este președintele CA?


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Ana-Maria Dascălu, pusă la conducerea Rolling Stock. Legătura cu Cătălin Drulă

conducerea Rolling Stock Company licitația pentru metroul Cluj metroul de Otopeni procesul cu Ion Rădoi să închid CFR Călători audierea lui Cătălin Drulă în Parlament subfinanțarea sistemului feroviar accidentul de la Fetești restricții de viteză la CFRDar de ce numirea s-a făcut acum, și nu anul trecut sau la începutul acestui an? Momentul în care are loc această numire la conducerea Rolling Stock Company trebuie pus în contextul ultimelor mișcări de pe piața transportului feroviar de marfă din România.

Club Feroviar a relatat ieri că trei persoane propulsate de Cătălin Drulă în posturi cheie din sistemul feroviar de stat – Radu Valentin Balcu, Casandra Tecșa-Cozma și Ovidiu Vizante – au fost angajate de Gruia Stoica, pe salarii demne de invidiat, la Grup Feroviar Român.

Ei bine, și ascensiunea Anei-Maria Dascălu este legată inclusiv tot de numele lui Cătălin Drulă, care a (re)promovat-o în februarie 2021 ca director al Direcției de Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor. Funcție în care a stat timp de nouă luni, până în octombrie 2021, adică până la căderea, prin moțiune de cenzură, a Guvernului condus de Florin Cîțu, deci atâta vreme cât Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor.

S-a angajat la minister după absolvire și a fost promovată de Răzvan Cuc

conducerea Rolling Stock CompanyAcum să vedem ce o recomandă pe Ana-Maria Dascălu pentru ascensiunea ei fulminantă în sistemul feroviar de stat, iar acum și în cel (semi)privat.

Ea a absolvit în 2014 Facultatea de Drept din cadrul Universității București, iar apoi a terminat un Master în Drept Internațional Public la aceeași instituție de învățământ superior. Noua șefă a CA al RSCO a lucrat doar în sectorul de stat. Singura sa tangență cu sectorul privat a fost în anul 2 de facultate, când a făcut un stagiu de practică de 12 zile (4-15 iulie 2011) la Direcția Juridică a Omniasig Vienna Insurance Group S.A.

Imediat ce a terminat facultatea, în 2015, s-a angajat la Ministerul Transporturilor, iar un an mai târziu este pusă director de cabinet la un secretar de stat. Promovarea spectaculoasă se produce însă în iunie 2017, când, la vârsta de doar 26 de ani, este numită în funcția de director al Direcției de Transport Feroviar din minister. La data numirii ei în acestă funcție, ministru al Transporturilor era Răzvan Cuc (PSD), însă ea a rezistat pe poziții ca șefă a DTF până în martie 2018, deci și în mandatul lui Felix Stroe și, parțial, în cel al lui Lucian Șova.

A fugit de Lucian Bode și s-a refugiat la Gabriela Firea

tramvaiele noi Astra tramvaiele noi de la AstraDupă debarcarea de la conducerea DTF, lucrurile sunt un pic confuze în CV-ul postat pe pagina de LinkedIn a Anei-Maria Dascălu.

De aici reiese că ar fi ocupat concomitent două funcții – una la Ministerul Transporturilor și una la Primăria Capitalei. Timp de un an și nouă luni, până în noiembrie 2019, adică până la finalul celui de-al doilea mandat al lui Răzvan Cuc și începutul mandatului lui Lucian Bode (PNL), ar fi ocupat funcția de consilier cabinet secretar de stat la minister.

Numai că tot de aici aflăm că ea a fost în perioada martie 2018-februarie 2021, și șeful Biroului juridic de la Compania Municipală Managementul Traficului. Deci a fost angajată în perioada când Primăria Capitalei era condusă de Gabriela Firea și a plecat de-acolo atunci când Nicușor Dan a desființat companiile municipale. Este deja o axiomă faptul că nimeni nu era angajat pe o funcție de conducere în cadrul companiilor municipale fără recomandarea Gabrielei Firea.

Promovată de Sorin Grindeanu la conducerea Rolling Stock Company

Grindeanu a primit aviz favorabil Grindeanu mai rămâne ministruSă revenim însă în sistemul feroviar. Așa cum am precizat anterior, ea revine pe cai mari la Ministerul Transporturilor după instalarea lui Cătălin Drulă, care o pune din nou, asemenea lui Răzvan Cuc, director al DTF.

După plecarea lui Cătălin Drulă, Ana-Maria Dascălu rămâne în minister, însă ”mai la fereală”, pe funcția de consilier juridic, pe care o ocupă până în luna mai a anului trecut, atunci când este promovată ca director juridic al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Cum Ion Simu-Alexandru, directorul general al companiei de infrastructură, este omul de încredere al ministrului Sorin Grindeanu, este imposibil ca acesta din urmă să nu fi fost măcar consultat când a avut loc numirea. Mai degrabă, chiar ministrul a propulsat-o în această funcție. Așa cum la companiile municipale nimeni nu se angaja fără recomandarea Gabrielei Firea, nici la CFR SA numirile nu sunt făcute doar pentru că așa vrea Ion Simu-Alexandru.

Iar același ministru a pus-o acum pe Ana-Maria Dascălu la conducerea Rolling Stock Company. Rămâne de văzut cine va fi ”mentorul” ei în ceea ce privește deciziile pe care le va lua în cadrul companiei mixte CFR Marfă-GFR: Răzvan Cuc, Gabriela Firea, Cătălin Drulă sau Sorin Grindeanu?

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole