spot_img
miercuri, decembrie 1, 2021
spot_img

Concubinajul CFR – Oraș Bacău privind pasajul Gării se apropie de sfârșit

Incendiat, inundat, vandalizat și, într-un final, închis. Aceasta este povestea pasajului pietonal din Gara Bacău care stă închis de mai bine de doi ani. Pasajul care permite băcăuanilor traversarea liniilor în siguranță ar putea avea o nouă viață în urma transferului său de la CFR la administrația locală.

Ministerul Transporturilor a pregătit proiectul unei Hotărâri de Guvern care prevede transferul pasajului din gara Bacău de la CFR la administrația locală. Potrivit actului normativ pasajul cu o suprafață de 1026 mp (construit în 1977) se imparte în zona administrată de CFR (616 mp) și cea administrată de Primărie (410 mp).

„Tunelul pietonal subteran din stația CF Bacău este un obiectiv de largă utilitate publică, cu trafic pietonal intens, care asigură legătura între zona Gării Bacău și strada Gheorghe Donici din municipiul Bacău. Acest tunel are o suprafață construită de 1026 mp, din care 410 mp se află în proprietatea municipiului Bacău, iar restul suprafeței de 616 mp face parte din domeniul public al statului și se află în concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A.



În ultimii 20 de ani nu au fost bani pentru reparații

Tunelul subtraversează clădirea de călători din stația CF Bacău și continua cu subtraversarea liniilor C.F. și a peroanelor aferente. În ultimii 20 ani, Sucursala Regională C.F. Iași nu a avut la dispoziție fonduri necesare reparării tunelului pietonal, obiectivul necesitând investiții de modernizare, monitorizare, securizare și iluminarea permanent care, la rândul ei, implică costuri considerabile.

În prezent, partea aflată în administrarea municipiului Bacău este impracticabilă, motiv pentru care la limita dintre cele două zone a fost montat un panou despărțitor, accesul în pasaj făcându-se numai de la peronul principal al stației spre strada Gheorghe Donici.

În anii 2005 și 2010 tunelul a fost inundat, iar lipsa unei pompe de mare capacitate pentru evacuarea apei a condus la deteriorarea hidroizolației pentru a cărei refacere este necesară închiderea liniilor, săpătură deschisă peste și în pasajul subteran.

În perioada 2005-2011 pasajul pietonal a fost incendiat (prin aruncarea de anvelope impregnate cu benzină) și vandalizat în mod repetat de către persoane necunoscute, fapt ce a necesitat, periodic, lucrări de reparații curente pentru menținerea tunelului în stare de funcționare.

Starea tehnică actuală a tunelului impune alocarea, de urgență, a unor fonduri estimate la 17.600.000 lei, necesare demarării lucrărilor de renovare și reparații capitale.

În prezent, pasajul este închis, trecerea din strada Gării până la strada Gheorghe Donici făcându-se peste liniile de cale ferată, existând oricând riscul unui accident feroviar”, explică inițiatorii.

Proiectul propune trecerea bunului imobil „Pasaj subteran” (tunel pietonal) din domeniul public al statului, administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A. în domeniul public al municipiului Bacău, județul Bacău. (foto Deșteptarea Bacău)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole