În perioada următoare ar putea avea loc concedieri colective la Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă, după ce secția 703 Galați-Bârlad a fost închisă circulației din cauza inundațiilor de acum două săptămâni.
Compania deținută de omul de afaceri Călin Mitică ar putea disponibiliza 29 de angajaţi din judeţul Galaţi la data de 23 noiembrie 2024, potrivit informaţiilor obţinute de Economica.net de la AJOFM Galaţi.
Firma „analizează posibilitatea de a încerca repararea parţială a liniei feroviare Galaţi-Folteşti din fonduri proprii, iar în acest caz salariaţii alocaţi pe acea zonă nu vor mai fi supuşi procedurii de disponibilizare”, se arată în răspunsul obţinut de Economica.net de la AJOFM Galaţi.
Pe calea ferată Galați-Bârlad nu se mai circulă de două săptămâni
Din data de 14 septembrie, trenurile nu mai circulă pe secția 703, după ce calea ferată a fost distrusă de inundațiile soldate cu șase decese în județul Galați, așa cum am scris la vremea respectivă. Acum, pentru a ajunge cu trenul de la Galați la Bârlad, trenurile circulă pe o rută ocolitoare, iar durata călătoriei este în cel mai bun caz de trei ore, cu o garnitură Interregio. Terasamentul a fost distrus în mai multe zone: Târgu Bujor, Berești, tunelul Tălăsmani.
Imediat (mai exact luni, 16 septembrie 2024), gestionarul privat de infrastructură, deținut de omul de afaceri Călin Mitică, a notificat CNCF CFR SA, printr-o adresă în care comunica starea de forță majoră din cauza căreia nu-și mai poate onora obligațiile asumate prin contractul de închiriere.
Recent, directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, Gabriel Oprea, a anunțat cât va costa repararea căii ferate Galați-Bârlad. ”Linia este închiriată la Transferoviar Infrastructură-TFIN. În data de 18 septembrie, s-au constatat pagubele, pe teren, de către o comisie compusă din reprezentanții Prefecturii, ISU, TFIN și ai Regionalei CFR Galați. În data de 19 septembrie, experții Institutului de Proiectări Căi Ferate – ISPCF au început să efectueze evaluarea financiară a pagubelor. Pe data de 27 septembrie, experții ISPCF ne-au transmis evaluarea și devizul general, în valoare de 63.569.919 lei, pe care le-am înaintat la Prefectura Galați, în vederea inițierii unei Hotărâri de Guvern pentru alocarea fondurilor necesare reparării liniei”, a declarat Gabriel Oprea.
În aceste condiții, notificarea trimisă la AJOFM Galați de către Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă pare mai degrabă o modalitate de a pune presiune pe Guvern pentru a aloca banii necesari reparării liniei și pentru a nu avea parte de concedieri colective în prag de alegeri.