spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Drulă către Simu: ”De ce ați dat pe degeaba Complexul Astoria de la Snagov?”

Audiat marți după-amiază în cadrul Comisiei de Transporturi și Infrastructură de la Camera Deputaților, directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu-Alexandru, a fost ”mitraliat” cu întrebările de către președintele comisiei, fostul ministru Cătălin Drulă. Acesta i-a reproșat lui Simu că a dat pe degeaba Complexul Astoria de la Snagov, dar și că l-a înlăturat pe profesorul Gabriel Popa din Consiliul de Administrație al companiei.

„Ce ați avut cu domnul Gabriel Popa din Consiliul de Administrație? E vorba de un om din mediul universitar, un profesionist desăvârșit”, a spus Cătălin Drulă.

Profesorul Gabriel Popa, ”mazilit” după ce a votat revocarea lui Ion Simu-Alexandru

Pentru a înțelege contextul, trebuie să amintim faptul că, în luna septembrie, Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministru al Transporturilor, a dat afară din conducerea CFR SA singurul profesionist în domeniul feroviar, dar în schimb l-a păstrat pe prietenul său, medic veterinar, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Concret, profesorul universitar doctor Gabriel Popa, prodecan al Facultății de Transporturi de la Universitatea Politehnica București, care era președintele CA, a fost înlăturat. El era și singurul membru al CA care avea o legătură strânsă cu transportul feroviar. Gabriel Popa a absolvit în anul 1985 Institutul Politehnic București și acum este profesor universitar, cadru didactic titular la Facultatea de Transporturi, Departamentul Material Rulant de Cale Ferată. Același Gabriel Popa a votat pe 2 septembrie pentru revocarea lui Ion Simu-Alexandru din postul de director general al CNCF CFR SA.

Ion Simu-Alexandru a negat însă că ar fi avut vreo implicare în înlăturarea profesorului Gabriel Popa din conducerea companiei pe care o conduce. „Eu personal nu am avut nimic cu el. Am avut o relație profesională bună. Motivul pentru care nu se mai află în Consiliul de Administrație nu-l cunosc, nu e atributul meu”, a spus senin șeful companiei de infrastructură.

Complexul Astoria de la Snagov, tunul secolului la CFR SA

Cătălin Drulă i-a mai adresat o întrebare tăioasă lui Ion Simu-Alexandru: ”De ce ați dat pe degeaba Complexul Astoria de la Snagov, care valorează sute de milioane de euro”.

În luna mai a acestui an, Club Feroviar a dezvăluit că acest complex, cândva cununa de mărgăritar a CFR, a fost înstrăinat pe o sumă ridicolă cu complicitatea directorului general Ion Simu-Alexandru, protejatul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Terenul, care valorează sute de milioane de euro, a ajuns în ”ograda” unui fost director de la corpul de control al ANAF din vremea lui Sorin Blejnar.

Și în acest caz, Ion Simu-Alexandru s-a spălat pe mâini ca Pilat din Pont. „În urma cercetărilor efectuate de echipa de control a Ministerului Transporturilor, prin Corpul de control, suprafața de 206.500 mp se află în proprietatea privată a companiei naționale și pe rol se află la DNA și la Poliția Transporturi Feroviare dosarul penal privind instrumentarea cauzelor care au condus la faptele care din punctul nostru de vedere au fost fără a fi în cunoștință. Mai mult decât atât, firma care a cumpărat, Simart Arhitecture au recunoscut și dânșii că terenul este în proprietatea noastră, nicidecum noi nu am înstrăinat acel teren”, a spus șeful CNCF CFR SA. Menționăm faptul că exprimarea greoaie, pentru a folosi un eufemism, îi aparține lui Ion Simu-Alexandru.

Cătălin Drulă a insistat: ”Ați dat alte drepturi firmei, de folosință pe 99 de ani?”. Ion Simu-Alexandru a răspuns dând vina pe cei de la Cadastru: ”Nu. OCPI (Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară – n.red.) a dat acest drept de superficie, fără acordul nostru. Am dat în judecată OCPI”.

Fostul ministru Cătălin Drulă a conchis sec: ”20 de hectare pe malul lacului Snagov…”. Și alți membri ai Comisiei l-au luat la întrebări pe Ion Simu-Alexandru pe tema ”realizărilor” din mandatul său și a strategiei de dezvoltare, însă respunsurile au fost și mai evazive.

Ultimele Articole