spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

VIDEO Premierul Nicolae Ciucă trimite trenurile să alimenteze la benzinărie

Premierul Nicolae Ciucă a anunţat joi, într-o conferinţă de presă susținută la Palatul Victoria, că a identificat împreună cu specialiştii o soluţie pentru compensarea preţului carburanţilor. Toate bune și frumoase, numai că această compensare de 50 de bani pe litru se va aplica ”direct la pompă”, după cum a spus prim-ministrul. Or, operatorii de transport feroviar, fie ei de stat sau privați, de marfă sau de călători, nu alimentează locomotivele cu motorină de la stațiile de carburanți, așa că din nou este favorizat transportul rutier.

„Pentru ca cetăţenii români şi firmele să plătească mai puţin pentru carburant, am identificat împreună cu specialiştii o soluţie de compensare în sumă fixă de 50 de bani care se va aplica direct la pompă. Am luat decizia să aplicăm această măsură, o măsură care a fost de asemenea adoptată şi de alte ţări, vorbim de Spania şi Franţa. E o măsură care implică atât responsabilitatea Guvernului, cât şi responsabilitatea companiilor din industria petrolieră”, a spus şeful Executivului.

Nicolae Ciucă a precizat că jumătate din această reducere va fi decontată de stat. ”Mecanismul prin care să asigurăm stabilitatea preţurilor la combustibil va fi aplicat pentru o perioadă de trei luni. Compensarea va fi evidenţiată pe fiecare bon fiscal la alimentarea cu combustibil. Valoarea va fi de două miliarde de lei, jumătate din aceşti bani urmând a fi asiguraţi de la bugetul de stat”, a mai spus prim-ministrul.

Director operator de transport feroviar, despre compensarea preţului carburanţilor: Doar n-o să ducem trenurile la benzinărie”

Această măsură nu-i va ajuta însă și pe transportatorii feroviari din România, care vor plăti același preț la motorină ca până acum.

„N-avem nicio treabă cu prețul de la pompă. Doar n-o să ducem trenurile la benzinărie. Noi ne aprovizionăm en-gros, vine vagonul cisternă cu motorina la noi în depou și ne alimentează depozitul de motorină, de unde alimentăm apoi locomotivele și automotoarele. Deja plătim motorina cu aproape nouă lei pe litru și nu știm la cât va ajunge săptămâna viitoare, pentru că totul depinde de cotațiile internaționale”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al unui operator privat de transport pe calea ferată.

Iulică Măntescu: Conducerea Ministerului Transporturilor a uitat promisiunea făcută

compensarea preţului carburanţilor Negocierea CCM la CFR Călători vagoanele CFR Marfă negocierea CCM la CFR grevă la CFR pe 16 februarie greva CFR din decembrie Transporturile de armament dosare penale după greva CFR statutul personalului feroviarCum este lesne de înțeles, directorii companiilor feroviare de stat nu au comentat anunțul de la Palatul Victoria, având în vedere că pot fi schimbați oricând de vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Sunt puși politic, prin decizia ministrului, și tot ministrul îi poate schimba.

A comentat însă pentru Club Feroviar președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu. „De fapt, acum premierul a anunțat o compensare la pompă pentru persoanele fizice, pentru că pentru transportatorii rutieri s-a dat deja Ordonanță de compensare. În discuțiile cu conducerea Ministerului Transporturilor ni s-a promis că se va interveni și se va repara această discriminare, că se va face o compensare și pentru transportatorii feroviari. Au uitat însă de promisiune. Noi, calea ferată, suntem cei din urmă, neinteresanți pentru unii”, a spus liderul sindical.

Programul ”Sprijin pentru România”, destinat doar camioanelor și dubelor

majorarea prețului la motorinăLa începutul lunii aprilie, coaliția de guvernare PSD-PNL-UDMR a anunțat cu surle și trâmbițe Programul ”Sprijin pentru România”, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

„300 de milioane de lei pentru firmele de transport rutier (sublin. ns.) de mărfuri, de persoane și pentru companiile de distribuție. Beneficiari estimați: 4.000. 0,5 lei/litru din prețul final la pompă”, se arăta în programul menționat. Iar compensarea cu 50 de bani a prețului litrului de carburant pentru transportatorii rutieri a fost ulterior legiferată.

Reducerea accizei la carburant pentru transportatorii feroviari, respinsă de coaliția de guvernare

În luna mai, în dezbaterea Parlamentului a intrat o inițiativă legislativă a UDMR care prevedea returnarea accizei pentru carburantul (motorina) folosit în transportul feroviar.

S-au opus acestei inițiative tocmai parlamentarii coaliției de guvernare (evident, cu excepția UDMR) din comisiile de specialitate, dar și cei ai USR, printre care și fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Inițiativa nu a fost susținută nici de alt fost șef la Transporturi, Răzvan Cuc.

Ultimele Articole