Compania austriaca Strabag, ”atacata frontal” de catre Ministrul Transporturilor, Lucian Sova

Strabag a fost desemnata recent castigatoare a unei licitatii importante, in valoare de circa 700 milioane euro, ce vizeaza modernizarea a doua sectiuni de cale ferata de pe Coridorul IV Paneuroepan, insa aceeasi companie ar putea ridica cateva probleme la capitolul seriozitate, in sensul ca nu depune la timp scrisori de garantie de buna executie.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a adus in discutie faptul că lucrările de infrastructură realizate de marile companii străine avansează într-un ritm „foarte redus” și că el nu a văzut nici măcar un excavator „cu etichetă de multinațională pe el”.

Ministrul Transporturilor a precizat că o firmă austriacă de prestigiu nu a depus din 2010 scrisoarea de garanție pentru un contract de modernizare a unui drum de 188 de kilometri.

„Există un drum licitat de mult, celebrul Scoarța – Pitești, 188 km modernizare, unde un antreprenor de prestigiu cel puțin european, din Austria, nu-și depune scrisoarea de garanție de bună execuție în vederea semnării contractului deși e adjudecat din 2010 contractul și drumul acela e prizonierul situației, e în program de reabilitare deci nu mai poți să-i mai faci o întreținere, și nu se mai face nimic și nici nu s-a reziliat contractul, acum mă pregătesc să-l reziliez eu (…) Dacă mă refer la antreprenorii români nu am constatat această problemă, atâția câți mai sunt, unu-doi, aceștia depun scrisori de garanție”, a spus Lucian Șova la DCNews Live.

Proiectul la care face referire ministrul Transporturilor a fost atribuit in 2010 unui consortiu format din compania austriaca Strabag, si alte doua companii romanesti, SC Delta ACM 93 & SC C&I Euroconstruct, liderul asocierii fiind compania Strabag. Contractul a fost semnat pentru suma de 371,64 milioane lei.

Reamintim ca la inceputul lunii iulie, CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG, formata din companiile Strabag -Swietelsky, câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe secţiunea Braşov – Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

Oferta financiară a Asocierii BRASIG Strabag – Swietelsky a fost de  3,14 miliarde lei, fără TVA (675 milioane euro), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.