spot_img
duminică, ianuarie 29, 2023
spot_img

Comisia pentru Politica Regionala, ingrijorata de proiectele de transport

RPROComisarul European pentru Politica Regionala Corina Cretu a solicitat ministrului roman al Transporturilor, Dan Marian Costescu, accelerarea proiectelor din acest sector, finantate prin fondurile structurale si de investitii, EFSI. Prin scrisoarea trimisa ministrului, Cretu isi exprima ingrijorarea privind intarzierile proiectelor de transport din exercitiul bugetar precedent 2007-2013, dar si lipsa de noi proiecte pentru 2014-2020.
,,Sunt ingrijorata de ritmul lent in pregatirea proiectelor privind infrastructura de transport din cadrul Programului Operayional pentru Infrastructura Mare pentru perioada 2014-2020, dar si de numarul mare de proiecte ce risca să nu fie finalizate. Desi Comisia Europeana a aprobat fazarea a 30 din cele 123 de proiecte de transport pentru perioada 2007-2013, autoritatile nationale nu au reusit sa trimita la Bruxelles toate documentele necesare pentru acestea, asa incat exista riscul ca Romania sa nu poata folosi banii europeni alocati si va fi nevoita sa suporte din bugetul national cheltuielile necesare pentru finalizarea proiectelor,” a declarat comisarul european.
In privinta utilizarii Fondurilor structurale si de investitii europene în domeniul transporturilor in actuala perioada de programare, exista intarzieri semnificative in pregatirea financiara si tehnica a proiectelor mature necesare pentru implementarea obiectivelor POIM. ,, Lipsa unor proiecte mature şi cheltuielile insuficiente vor putea duce în cele din urmă la dezangajarea fondurilor extrem de necesare pentru reţeaua de transport a României,”a precizat Cretu.
Pentru POIM România are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro atat prin Fondul european de dezvoltare regionalăa cat si prin Fondul de coeziune. Mai mult de jumătate din finantarea totala (inclusiv cofinantarea nationala) pentru POIM — 6,8 miliarde de euro — sunt prevazute pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic.

Ultimele Articole