spot_img
marți, mai 24, 2022
spot_img

Comisia Europeană și-a prezentat recomandările de reluare a traficului feroviar

Comisia Europeană a prezentat miercuri un pachet de orientări și recomandări pentru a ajuta statele membre să ridice treptat restricțiile de călătorie și să permită întreprinderilor din turism să se redeschidă, după luni de blocare, respectând, în același timp, măsurile de sănătate necesare. Căderea traficului feroviar a fost de 80% – 85%, notează Comisia.

Doru Cireașă

Comisia Europeană și-aprezentat recomandările de reluare a traficului feroviar

Pachetul Comisiei de Turism și Transport, dat publicității miercuri, include:

  • O strategie generală de recuperare în 2020 și nu numai;
  • O abordare comună pentru restabilirea liberei circulații și ridicarea restricțiilor la frontierele interne ale UE într-un mod gradat și coordonat;
  • Un cadru care să sprijine restabilirea treptată a transportului, asigurând în același timp siguranța pasagerilor și a personalului;
  • O recomandare care urmărește să facă din bonurile de călătorie o alternativă atractivă la rambursarea numerarului pentru consumatori;
  • Criterii pentru restabilirea activităților turistice în siguranță și treptat și pentru elaborarea de protocoale de sănătate pentru unitățile de ospitalitate, cum ar fi hoteluri

Comisia notează că transportul de pasageri de lung parcurs a scăzut cu 85% iar cel de scurt parcurs cu 80%.

Comisia Europeană și-a prezentat recomandările de reluare a traficului feroviar

Pentru ca reluarea transportului de călători să aibă loc este important să se asigure pasagerii că transportullor se face în siguranță. Măsurile trebuie să fie bine comunicate, vizibile și eficiente. În special pentru serviciile feroviare internaționale, măsurile trebuie coordonate între statele membre și operatori, pentru a fi eficiente. Asociațiile din sectorul feroviar și organizațiile de angajați trebuie să realizeze seturi de reguli comune.

Având în vedere numărul mare de pasageri transportați zilnic și numărul de stații deservite, respectarea regulilor generale privind un comportament sigur pentru protejarea sănătății publice, în special distanțarea adecvată, depinde, de asemenea, de diligența și sentimentul de responsabilitate al fiecărui pasager. Controalele aleatorii ar trebui să asigure un nivel bun de conformare

Întrucât căile ferate au continuat să funcționeze pe tot parcursul focarului COVID-19, există deja o serie de măsuri care pot fi păstrate și adaptate acolo unde este necesar:

  • Obligațiile de distanțare ar trebui aplicate trenurilor acolo unde este necesar, în special dacă numărul de pasageri este relativ scăzut. Pentru a permite distanțarea, frecvența și capacitatea trenurilor ar trebui crescute, dacă este necesar, pentru a reduce densitatea pasagerilor.
  • Operatorii feroviari ar trebui să implementeze rezervări obligatorii de scaune pe trenurile de lungă distanță și regionale, cu identificarea numelui / originii și a destinației pasagerilor. În mod alternativ și în special pentru trenurile cu distanță scurtă, pasagerii ar trebui să fie obligați să lase locurile goale între ei, cu excepția pasagerilor din aceeași gospodărie/familie.
  • Operatorii feroviari ar trebui să utilizeze sisteme de numărare a pasagerilor la bord disponibile în special pentru trenurile de transfer și suburbane (bazate pe greutate, pași în zonele ușilor și, de asemenea, algoritmi de numărare CCTV care nu permit identificarea persoanelor) pentru a gestiona capacitatea. Orarul și alocarea căilor pot necesita ajustări flexibile, inclusiv optimizarea capacității într-o manieră coordonată pentru a reflecta cererea și necesitatea de a reduce densitatea pasagerilor.
  • Gestionarea fluxului de pasageri ar trebui să fie implementată la stații. În cazul în care nu pot fi asigurate niveluri adecvate de sănătate publică, trebuie luată în considerare închiderea anumitor stații sau stații.
  • Călătoria în afara orelor de vârf ar trebui încurajată cu stimulente, cum ar fi prețuri ajustate sau ore de lucru flexibile în cazul trenurilor de navete, pentru a evita aglomerația.
  • Pentru a evita ca pasagerii să atingă mânerele sau butoanele ușilor, ușile trebuie deschise la fiecare oprire, fie automat, fie de la distanță de către șofer.

Agenția Europeană pentru Căile Ferate (ERA) care are experiență relevantă în ceea ce privește operațiunile feroviare și cu metodele comune de siguranță, precum și o rețea extinsă de canale de comunicare (cu autorități, operatori și producători), este gata să joace un rol cheie. pentru a asigura schimbul de bune practici, mai recomandă Comisia.

Ultimele Articole