Majoritatea membrilor Comisiei menționate au considerat că scutirea carburantului feroviar de acciză ar conduce la creșterea cheltuielilor bugetare.
La vot doar trei membri ai Comisiei Economice s-au împotrivit, iar unul s-a abținut. Cel mai probabil, voturile împotriva respingerii (pentru adoptarea măsurii) au aparținut UDMR și AUR (UDMR fiind inițiator, iar AUR partid care și în Senat a susținut măsura scutirii carburanților feroviari de acciza). Voturile pentru respingere au aparținut PSD și PNL (șefia Comisie aparține PSD).
„Având în vedere dispoziţiile art. 15 din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr.69/2010, republicată, subliniem faptul că adoptarea inițiativei legislative ar conduce la creșterea cheltuielilor bugetare, fiind necesară elaborarea fișei financiare. În urma dezbaterilor, membrii Comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi (3 voturi împotrivă și o abținere), avizarea negativă a propunerii legislative pentru instituirea Programului de stimulare a transportului feroviar de călători şi/sau de marfă”, arată raportul prezentat pe site-ul Camerei Deputaților privind „propunerea legislativă pentru instituirea Programului de stimulare a transportului feroviar de călători şi/sau de marfă”.
Citește aici mai mult despre dezbaterile privin măsura din Senat.