miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Colas câștigă contracte de 430 de milioane de euro pentru HSR în Maroc

Office National des Chemins de Fer (ONCF) a atribuit două filiale ale Colas trei contracte importante, în valoare totală de 430 de milioane de euro, pentru dezvoltarea liniei de mare viteză Kenitra – Marrakech.
Filiala marocană GTR (Les Grands Travaux Routiers) a fost selectată pentru lotul nr. 3 de lucrări de inginerie civilă, în valoare de aproape 180 de milioane de euro. În plus, Colas Rail va fi responsabilă de proiectarea și construcția căilor ferate, a sistemelor catenare și a substațiilor, în valoare totală de 200 de milioane de euro. De asemenea, filiala feroviară va realiza lotul nr. 1 de lucrări de suprastructură și de inginerie civilă pe liniile în exploatare, în valoare de 50 de milioane de euro.
GTR va fi responsabilă de terasamente, lucrări de inginerie standard și construcția a 5 poduri de-a lungul a 40 km de linie. Finalizarea proiectului este prevăzută pentru sfârșitul anului 2027.
Lucrările executate de Colas Rail, în consorțiu cu SETEC, vizează liniile de cale ferată, sistemele de catenare, bazele de lucru, substațiile electrice și lucrările de inginerie civilă pe o secțiune de 346 km de cale ferată simplă de mare viteză și o secțiune de 112 km de cale ferată simplă pe rețeaua regională. Finalizarea acestor lucrări este prevăzută pentru 2028.
Aceste trei contracte, care vor fi realizate pe ruta dintre Kenitra și Casablanca, sunt o continuare a LGV Nord, care leagă Tanger de Kenitra, și vizează extinderea rețelei feroviare până la Marrakech cu infrastructură de clasă mondială, în vederea pregătirii pentru găzduirea Cupei Mondiale din 2030.
„Suntem mândri să participăm la dezvoltarea infrastructurii feroviare din Maroc în numele ONCF. Acest proiect demonstrează angajamentul nostru față de dezvoltarea economică a Regatului și sprijinul nostru pentru inițiative majore precum găzduirea Cupei Mondiale din 2030”, a declarat Francis Grass, vicepreședinte executiv EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa) al Colas.
În 2024, ONCF a atribuit un contract de asistență pentru gestionarea proiectului.
HSR Kenitra – Marrakech face parte din Planul Rail Morocco 2040, care va sprijini strategia țării de decarbonizare a transportului și de promovare a mobilității cu emisii reduse de carbon. Strategia include extinderea liniei de mare viteză existente între Tanger și Kenitra până la Marrakech, oferind o legătură feroviară de mare viteză între capitala Rabat, Casablanca, Marrakech și Tanger.
Noua linie va permite trenurilor să circule cu 320 km/h pe un traseu de 430 km, făcând din rețeaua feroviară a Marocului una dintre cele mai moderne și eficiente din lume. Se preconizează că proiectul va fi inaugurat la sfârșitul anului 2029.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole