luni, decembrie 9, 2024
spot_img

Cofinanțarea pentru calea ferată Timișoara-Szeged, aprobată de consilierii județeni

Cofinanțarea pentru calea ferată Timișoara-Szeged a fost aprobată miercuri de consilierii județeni din Timiș.

La data de 11 iulie, în ședința de Guvern a fost semnat un Memorandum care va permite introducerea unui tren direct Timișoara-Szeged, așa cum am scris atunci. Apoi, pe 24 iulie, ministrul român al Transporturilor Sorin Grindeanu s-a întâlnit cu ministrul maghiar al Afacerilor Externe, Péter Szijjártó, la Palatul Administrativ din Timișoara, pentru a semna un nou memorandum care prevede refacerea legăturii feroviare dintre Timișoara și Szeged.

Acum, aleșii județeni au aprobat cofinanțarea proiectului, urmând ca 80% din acesta să fie realizat cu fonduri europene prin Programul Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). ”Având în vedere lansarea apelului pentru proiecte strategice în cadrul Programului INTERREG VI România-Ungaria, propunem depunerea proiectului strategic Szeged-Timișoara Dream Railway (Cale ferată de vis Szeged-Timișoara), având ca obiectiv principal elaborarea documentației de proiectare – faza Studiu de Fezabilitate (SF)/Documentație avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) pentru realizarea ulterioară a unei căi ferate care să asigure legătura între Timișoara și Szeged”, se arată în raportul de specialitate al proiectului votat miercuri de către aleșii județeni, citat de site-ul local Timiș Online.



Ce traseu va avea calea ferată Timișoara-Szeged

Traseul căii ferate va fi Timișoara – Dudeștii Noi – Becicherecu Mic – Biled – Șandra – Lovrin – Sânnicolau Mare – Cenad – Szeged. Se va lua în considerare traversarea Mureșului la Cenad spre Apatfalva.

Potrivit reprezentaților CJT, în cazul în care se păstrează traseul căii ferate Szeged-Timișoara, așa cum este propus în cererea de finanțare, se va construi un pod feroviar lângă cel rutier de la Cenad. Pentru acesta din urmă s-a depus deja o cerere de finanțare de către CJ Timiș, în cadrul programului INTERREG VI-A România-Ungaria 2021-2027. Licitațiile vor avea loc doar după obținerea finanțărilor.

”Deci acest tren, dar și un pod peste Mureș și un punct de trecere a frontierei pentru traficul greu sunt în viziunea noastră prioritare în mandatul acesta”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș. Noul pod va fi realizat cu bani europeni accesați de Ministerul Transporturilor. Podul peste râul Mureș a fost dinamitat în urmă cu opt decenii.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole