Pentru realizarea proiectului Primaria Cluj-Napoca va solicita fonduri europene. Trenul metropolitan va face legatura intre Cluj si sapte localitati din Zona Metropolitana si, in final, traseul acestuia ar putea fi integrat cu viitorul metrou din municipiu.
Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat asocierea municipiului cu sapte comune limitrofe, in vederea realizarii studiilor necesare introducerii unui tren metropolitan care sa fie implementat cu fonduri europene si care sa asigure transportul intre aceste localitati. Primarul Emil Boc a precizat ca proiectul trenului metropolitan ar urma sa fie integrat cu cel al metroului din municipiu.
“S-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, in parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate si de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilau – Floresti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bontida. Trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din interiorul municipiului Cluj-Napoca, astfel incat in afara orasului sa avem un tren de suprafata, in interior sa avem metrou, iar dupa ce iese din Cluj sa-l conectam cu linia de cale ferata existenta, pentru dezvoltarea culoarului de nord al orasului. Ne propunem ca in ianuarie 2019 sa scoatem la licitatie studiile de prefezabilitate si fezabilitate, pentru a putea obtine chiar din acest exercitiu financiar bani europeni pentru tren”, a spus primarul.
Emil Boc considera ca proiectul trenului metropolitan ar asigura zonei solutia necesara pentru mentinerea unei mobilitati eficiente a locuitorilor. “Daca nu ne preocupa soarta viitorului Clujul vom ajunge peste cativa ani in imposibilitatea de a mai continua dezvoltarea si asigurarea unei mobilitati urbane de calitate in municipiu. Coroborat cu centura metropolitana se impune si proiectul trenului metropolitan care da o sansa de modernizare si dezvoltare si pentru partea de mobilitate si pentru cea de crestere economica a intregii zone si ajuta si la o dezvoltare durabila a transportului din zona municipiului Cluj-Napoca, prin reducerea numarului de masini si a poluarii”, a spus primarul.
In opinia acestuia, fara o astfel de solutie, traficul rutier va creste in municipiul Cluj-Napoca, contribuind la cresterea nivelului emisiilor de noxe, a zgomotului si producand blocaje.
Din analizele preliminare facute reiese ca exista sanse ca realizarea studiilor de fezabilitate, achizitia materialului rulant si a altor echipamente necesare implementarii trenului metropolitan sa fie realizate din fonduri europene.