vineri, iulie 12, 2024
spot_img

STB drege ce a stricat Clotilde Armand. Și stațiile din Sectorul 1 vor avea sisteme electronice de informare

În ciuda dezinteresului manifestat de primarul Clotilde Armand față de proiectul cu finanțare europeană, și stațiile STB din Sectorul 1 vor avea sisteme electronice de informare a călătorilor. Societatea de Transport București va prelua partea din proiect pe care Primăria Sectorului 1 a ”uitat” să o acceseze. 
În Sectorul 1, STB se va implica în mod direct pentru ca locuitorii de acolo să nu rămână fără această modalitate de informare, a declarat luni, în prima zi a evenimentului Conferințele Club Feroviar 2023, Adrian Criț, directorul general al Societății de Transport București.
Practic, Primăria Sectorului 1 nu are cum să realizeze partea sa de proiect pe cont propriu, pentru că are nevoie de acces la sistemul informatic al STB. Astfel, împreună cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI), STB va avea grijă ca proiectul să devină funcțional și în Sectorul 1.

Primăria Sectorului 1 a ”uitat” să acceseze proiectul care vizează instalarea de sisteme electronice de informare a călătorilor

La finele lunii februarie, Club Feroviar a dezvăluit faptul că Primăria Sectorului 1, condusă de Clotilde Armand (USR), a dat cu piciorul banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență alocați pentru instalarea de panouri electronice de informare în stațiile STB.
Pe 10 octombrie 2022, Consiliul General al Municipiului București a aprobat, în unanimitate (deci inclusiv cu voturile consilierilor USR), proiectul de Hotărâre privind aprobarea depunerii cererii de finanțare cu titlul „Sistem ITS integrat Smart & Green Mobility pentru regiunea București – Ilfov – Informarea călătorilor în stațiile de transport public”. Pe 16 februarie 2023, Primăria Municipiului București a obținut finanțare din PNRR pentru acest proiect, însă doar cu sectoarele 2, 3, 4, 5 și 6. Proiectul vizează aproximativ 1.000 de stații (din cele 2.271 existente la nivelul Municipiului București). Deci fără Sectorul 1.
City-managerul Sectorului 1 a încercat să se disculpe pentru inacțiune, spunând că primarul Clotilde Armand nu a fost informată despre acest proiect. Însă, așa cum am arătat mai sus, proiectul cu pricina fusese votat de colegii săi de partid din CGMB, deci nu avea cum să nu fie informată.

Investiții de sute de milioane de euro în transportul public din Capitală

La Conferințele Club Feroviar 2023, Adrian Criț a sintetizat investițiile care se află în derulare în prezent în București și cele viitoare.
El a amintit în context o valoare de 500 milioane de euro a investiției aflate în curs de implementare pentru modernizarea întregii infrastructuri de transport pe șină din București. Pentru ultimele două loturi rămase fără ofertanți (liniile 40 și 55), urmează ca anunțurile de licitație să fie repuse în sistemul electronic de achiziții publice. De asemenea, se acționează pentru reautomatizarea tuturor macazurilor din București.
În ceea ce privește materialul rulant, Adrian Criț a menționat achiziția a 100 de tramvaie produse de Astra Vagoane Călători Arad, investiție de aproape 200 de milioane de euro. Primele 34 de tramvaie au fost deja livrate de uzina producătoare. Urmează ca următoarele vehicule să fie introduse în circulație, începând din această lună, pe liniile 1 și 10 (inelul central al Capitalei), iar apoi pe liniile 21 și 32.
Tot la capitolul mijloace de transport, este în curs achiziția de 100 de troleibuze (62 de milioane de euro) și de autobuze electrice (60 de milioane de euro).
În viitor se intenționează cumpărarea altor 250 de tramvaie, dintre care 46 beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
STB are în derulare și un alt proiect major, și anume reducerea drastică a numărului de casierii, în paralel cu instalarea de automate. Vor rămâne în tot Bucureștiul doar 50 de centre de vânzare a titlurilor de călătorie, care vor fi totodată și centre de informare. Totodată, 2.000 de automate de vânzare a biletelor vor fi integrate în rețeaua STB.
O altă noutate dezvăluită de Adrian Criț la Poiana Brașov este o nouă funcție pe care o va avea aplicația InfoTB. Astfel, aplicația va afișa toate mijloacele de transport dotate cu rampe pentru persoanele cu dizabilități. Același lucru va fi valabil și pentru refugiile STB din stațiile de tramvai.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole