La o săptămână după accidentul feroviar de la Mihăești, circulația feroviară pe Magistrala 100 a fost reluată și pe firul 1.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat miercuri seara că, începând cu ora 17:06, traficul feroviar a fost redeschis și pe firul I, între stațiile Mihăești și Radomirești, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații la suprastructura căii.
Firul II a fost redeschis circulației în data de 21 februarie, odată cu finalizarea amplelor intervenții desfășurate de personalul de specialitate al SRCF Craiova, după deraierea din 19 februarie, în Halta de Mișcare Mihăești, a unor vagoane și a unei locomotive din compunerea unor trenuri private de marfă, aparținând operatorilor Rail Cargo Carrier România și PIMK Rail. Pentru restabilirea traficului în condiții normale și pe firul I, au fost executate lucrări de refacere a liniei CF, afectate pe o distanță de aproximativ 300 m (montat șină, traverse, două aparate de cale și doi stâlpi LC), aducerea liniei în parametrii tehnici de siguranță și repunerea sub tensiune a firului de contact.
O locomotivă s-a ciocnit cu două vagoane
Amintim că un accident feroviar s-a produs miercurea trecută la Mihăești, după ce o locomotivă a operatorului bulgar Pimk s-a ciocnit cu două vagoane deraiate ale unui tren operat de Rail Cargo, care circula pe celălalt fir. Accidentul s-a soldat cu moartea unei persoane și rănirea altor două. Trenul Rail Cargo, avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord-Curtici, iar trenul Pimk avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circula pe distanța Curtici-Giurgiu Nord.
Pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, au fost îndrumate două macarale de mare tonaj, aparținând Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova (125 tf) și Sucursalei Regionale de Căi Ferate București (250 tf). De asemenea, la ora 17:19, locomotiva diesel DA 685 a intrat pe linia curentă închisă Radomirești – Mihăești, fir II, pentru a retrage vagoanele nederaiate ale trenului 58472 aparținând operatorului Pimk.
Evenimentul produs la data de 19 februarie 2025, în Halta de Mișcare Mihăești, este investigat de către o comisie de specialitate a AGIFER, care va stabili cauzele producerii deraierii.