Este circulație feroviară restricționată din cauza caniculei, marți după-amiază, pe anumite tronsoane, iar o linie importantă a fost închisă total.
Începând cu ora 14:35, din cauza temperaturilor exterioare ridicate, managerul infrastructurii – CFR SA, a interzis temporar circulația trenurilor pe secția 103 Videle – Rădulești, fiind linia șerpuită. În prezent nu sunt trenuri de călători afectate, a precizat operatorul feroviar de stat printr-un comunicat.
Apoi, începând cu ora 16:30, CFR SA a redeschis circulația trenurilor pe secția Videle – Rădulești cu viteza maximă de 5 km/oră.
Alte restricții care au fost date în cursul acestei zile ca urmare a temperaturilor exterioare ridicate, sunt:
- limitări de viteză de 70 km/oră la nivelul Regionalei Craiova
- limitări de viteză de 50 km/oră pe ruta București Nord – Videle – Giurgiu
- limitări de viteză de 70 km/oră pe ruta Pajura – Aeroport Henri Coandă
- limitări de viteză de 70 km/oră pe ruta București Nord – Titu
Aceste limitări pot produce întârzieri în circulația trenurilor CFR Călători cuprinse între 5 și 40 de minute, în funcție de sectorul parcurs.
Circulație feroviară restricționată. Precizările CFR SA
La rândul ei, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că traficul feroviar pe anumite intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Craiova, Timișoara și Cluj se desfășoară în conditii speciale, cu limitarea vitezei de circulație a trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul șinei, această măsură fiind necesară pentru circulația trenurilor în condiții de siguranţă.
Pe raza Regionalelor Galați și Iași circulația feroviară se desfășoară în condiții normale, fără limitări de viteză la această oră, iar pe raza Regionalelor Constanța și Brașov s-au introdus limitări de viteză doar pe câte un interval CF, și anume între Țăndărei și Movila (SRCF Constanța), respectiv între Augustin și Albești (SRCF Brașov).
„Menționăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină pe anumite intervale de stații depășeste 50 de grade se reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie CU 20-30 km/oră față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.
Precizăm, de asemenea, faptul că această măsură de limitare a vitezei de circulație, în intervalele orare în care termperatura la nivelul șinei ajunge la 50 de grade, este aplicată de toate companiile de infrastructură și respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situații speciale. Vă asigurăm că personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații se va adoptă această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic”, se mai arată în comunicatul dat publicității de CFR SA.