vineri, august 30, 2024
spot_img

Vagon GFR defect, circulație feroviară oprită pe Magistrala 100. Întârzieri mari ale trenurilor

Timp de patru ore și jumătate, în noaptea de vineri spre sâmbătă, a fost circulație feroviară oprită pe Magistrala 100, fapt ce a cauzat întârzieri mari ale trenurilor, chiar și de peste șase ore.

SNTFC CFR Călători a dat publicității sâmbătă dimineața un comunicat prin care susține că problema a apărut din cauza ”închiderii accidentale de către CNCF CFR SA în data de 17.08.2024, între orele 2:00 și 6:30, a liniei curente Drăgănești Olt-Fărășele”. Nu se precizează însă în comunicat în ce a constat, concret, această ”închidere accidentală”. Club Feroviar a cerut lămuriri de la CNCF CFR SA și a aflat că a fost circulație feroviară oprită nu din vina companiei de infrastructură, ci a unui operator feroviar privat.

”Traficul feroviar a fost închis temporar, în intervalul orar 2:20 – 6:30, între stațiile Drăgănești Olt – Fărcașele, pe firul II (firul I fiind închis pentru lucrări de tip Quick Wins) din cauza defecțiunii înregistrate la un tren privat de marfă, care aparține GFR. Menționez faptul că pentru remedierea defecțiunii la unul dintre vagoanele trenului de marfă și retragerea întregii garnituri din linie curentă, cele nouă trenuri de călători, care erau programate să tranziteze zona respectivă, au staționat până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente. La ora 6:30 a fost eliberată linia și s-a reluat traficul pe firul II, între Drăgănești Olt și Fărcașele”, a declarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA. Vagonul cu probleme al GFR făcea parte din trenul 66228014, care circula în relația Ploiești Est-Utvinișu Nou. Garnitura era formată din 36 de vagoane încărcate cu combustibil, a aflat Club Feroviar. Marfarul a plecat la ora 01:45 din Drăgănești Olt și a ajuns, în final, la Fărcașele la ora 06:31.

Întârzieri și de peste șase ore

CFR Călători a precizat că la acest moment următoarele trenuri acumulează întârzieri:

  • Trenul IR 1992 cu circulație în relația Arad-Craiova-București Nord-Constanța (Mangalia) are o întârziere de 276 de minute.
  • Trenul IR 1994 cu circulație în relația Craiova-București Nord-Constanța are o întârziere de 123 de minute.
  • Trenul IR 1990 cu circulație în relația Mangalia-Constanța-București Nord-Craiova-Timișoara Nord are o întârziere de 361 de minute.
  • Trenul RE 9900 cu circulație în relația Craiova-București Nord are o întârziere de 201 minute.
  • Trenul R 9381 cu circulație în relația Roșiori Nord-Craiova are o întârziere de 240 de minute.

”Pasagerii trenurilor IR 1994, 1990 și IR 1922 au primit apă. Având în vedere întârzierile existente vor fi afectate și alte trenuri în legătură cu aceste trenuri. Detalii despre întreruperea circulației pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru inconvenientele întâmpinate”, se mai arată în comunicatul operatorului feroviar de stat.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole