Este circulație feroviară oprită pe Magistrala 100, în sud-vestul țării, joi dimineață, iar administratorul infrastructurii dă vina pe locomotivele unui tren al CFR Marfă.
UPDATE. Începând cu ora 12:58, circulația feroviară a fost reluată în condiții de siguranță, pe distanța Teregova – HM Poarta. Personalul feroviar din cadrul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara a acționat în zona afectată, împreună cu utilajele din dotare (două drezine pantograf), pentru reluarea circulației cu tracțiune electrică în cel mai scurt timp posibil, în condiții optime. Pe durata desfășurării intervențiilor, CFR Călători a asigurat transbordarea pasagerilor din trenurile IR 1692 și IR 72, cu ajutorul autocarelor, procesul fiind desfășurat astfel: pasagerii din trenul IR 1692 (care staționa în Caransebeș) au fost preluați și transportați către trenul IR 72 (tren care a plecat către Arad), iar pasagerii trenului IR 72 (care staționa în Crușovăț) au fost preluați și transportați către trenul IR 1692 (tren care a plecat spre București).
La ora 11:20, trenul aparținând SNTFM CFR Marfă SA a fost retras din linie curentă, prin asigurarea tensiunii la linia de contact numai în acel moment, ulterior fiind scoasă tensiunea din linie, pentru a permite personalului feroviar să efectueze reparațiile necesare.
UPDATE. CFR Călători a anunțat că CFR SA asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pentru trenurile IR 1692 Timișoara–București Nord și IR 72 Craiova–Budapesta, pe distanța Caransebeș-Crușovăț și retur.
UPDATE. Și CFR Călători a dat un comunicat: Astăzi, 3 aprilie 2025, circulația feroviară este întreruptă accidental între stațiile Slatina Timiș-Poarta (de pe secția Caransebeș – Băile Herculane) din cauza unui deranjament produs la infrastructura feroviară (lipsă tensiune) ca urmare a ruperii pantografelor a două locomotive din compunerea unui tren de marfă. Astfel, în circulația trenurilor de călători de pe Magistrala 100 se înregistrează întârzieri semnificative, în prezent fiind afectate trenurile CFR Călători: R 9552 care așteaptă în stația Vălișoara de la ora 07.45 și trenul IR 1692 care așteaptă în stația Caransebeș de la ora 08.22. Circulația în zona afectată se desfășoară în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA”.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că circulația feroviară este oprită pe distanța Teregova – HM Poarta, ca urmare a lipsei de tensiune în linia de contact.
”Cauza acestui incident este atribuită trenului 56098 001 (SNTFM CFR Marfă SA), care a rămas fără tensiune în linia de contact, având pantografele avariate la cele două locomotive de remorcare. Totodată, în zona km CF 439 + 000 s-a constatat că unul dintre stâlpii care susțin linia de contact are suportul avariat”, se arată în comunicatul CNCF CFR SA. Club Feroviar a cerut lămuriri de la responsabilii companiei, care au precizat că firele de contact au fost avariate din cauza pantografelor de la acel tren de marfă.
Au fost îndrumate două drezine pantograf în zona incidentului, din stațiile Caransebeș și Mehadia, pentru remediere.
Călătorii vor fi preluați cu autobuze
Este afectată circulația trenurilor R 9552 (SNTFC CFR Călători SA, care circulă pe distanța Caransebeș – Orșova), IR 1692 (CFR Călători, care circulă pe distanța Timișoara – București Nord) și IR 72 ”Traianus” (CFR Călători, care circulă pe distanța Craiova – Budapest Keleti). Pentru aceste trenuri CFR Călători va asigura transbordarea călătorilor cu ajutorul autobuzelor.
”Regretăm disconfortul creat și vă informăm că personalul feroviar responsabil din cadrul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara se află în zonă, cu scopul de a remedia problemele constatate și pentru a relua circulația feroviară în cel mai scurt timp”, se mai arată în comunicatul CFR SA.