joi, februarie 13, 2025
spot_img

Se reia circulația Trenului Prietenia. Vagoanele din compunerea garniturii intră în reparații

În următoarele luni se va relua circulația Trenului Prietenia, care a fost suspendată anul trecut, din cauza restricțiilor impuse în contextul pandemiei de coronavirus.

Conducerea Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova a emis un ordin ca începând de luni, 27 septembrie, personalul tehnic al depoului de pasageri să iasă la lucru pentru a repara vagoanele trenului Chișinău-București.

Repunerea în circulație a acestui tren este planificată în următoarele luni, au declarat pentru site-ul de la Chișinău Noi.md surse bine informate de la CFM.

Circulația Trenului Prietenia, de două ori pe săptămână

Se așteaptă ca acest tren să circule de două ori pe săptămână, în condițiile în care înainte de pandemie circulația sa era zilnică.

CITEȘTE și CFR Călători cere Căii Ferate din Moldova reluarea circulației Trenului Prietenia

Având în vedere declarațiile anterioare ale conducerii CFM despre inutilitatea trenurilor de călători pentru Moldova, rămâne de presupus că decizia de lansare a trenului Chișinău-București a fost luată la un nivel mai înalt, scriu jurnaliștii din stânga Prutului. Cetățenii speră că lansarea acestui tren nu va fi „de ochii lumii”, ci în beneficiul pasagerilor, iar în viitor trenul va circula zilnic, ca mai înainte.

Trenul Prietenia a fost suspendat în martie 2020. „În conformitate cu decizia instituţiilor de conducere a Republicii Moldova, se sistează temporar circulaţia trenului Prietenia Chişinău – Bucureşti – Chişinău, cu plecarea din Chişinău începând cu 16 martie 2020 şi cu plecarea din Bucureşti începând din 17 martie 2020”, anunța CFM la vremea respectivă.



Automotorul de pe ruta Chișinău-Odesa e la reparat

În prezent, singurul tren internațional din Republica Moldova circulă pe ruta Chișinău-Odesa. Acest tren este format din vagoane și locomotive ale Căii ferate ucrainene, din cauza faptului că trenul diesel al CFM, care circula anterior pe această rută, necesită reparații.

După efectuarea reviziei tehnice, compania feroviară intenționează să readucă automotorul diesel, modernizat la Electroputere VFU Pașcani, pe ruta Chișinău-Odesa. Planuri privind reluarea curselor feroviare spre Rusia și Belarus deocamdată nu există.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole