Circulația feroviară Sibiu-Mediaș ar fi trebuit reluată la finele săptămânii trecute, pe 9 august, când ar fi trebuit să fie gata lucrările la infrastructură pe intervalul Ocna Sibiului-Loamneș.
Însă acest lucru nu s-a întâmplat, deoarece constructorul, asocierea formată din San Electroterm Grup și Vest Construct nu a terminat lucrările la timp.
”Mai mulți cetățeni din Mediaș, Dumbrăveni, dar și din alte localități din nordul județului Sibiu mi-au solicitat să mă informez și să le spun când reîncep să circule trenurile de persoane care leagă Mediaș de Sibiu. Ruta Mediaș-Sibiu e suspendată de ceva vreme, iar gara arată trist de tot. Așa că am fost astăzi la Gara Mediaș și am aflat că, inițial, termenul de rezolvare a problemelor din zona podului de la Ocna Sibiului era 9 august. Din motive pe care încă nu le-am aflat, lucrările nu s-au finalizat, iar noul termen dat de constructor este 6 septembrie. Atunci se speră ca legătura cu Sibiul să se facă, din nou, și pe calea ferată. Este foarte bine că cei de la CFR au reușit să pună la dispoziția cetățenilor din nord variante de călătorie cu autobuzul, pe perioada lucrărilor de la Ocna Sibiului”, a scris pe pagina sa de Facebook senatorul de Sibiu Claudiu Mureșan.
Circulația feroviară Sibiu-Mediaș, întreruptă de la 1 iulie pentru lucrări
La finele lunii iunie, CFR Călători anunța că din cauza lucrărilor de înlocuire totală a liniei de cale ferată pe relația Ocna Sibiului-Loamneș, în perioada 1 iulie 2024 – 9 august 2024, pe secția de circulație Sibiu-Copșa Mică-Mediaș, CFR Călători va asigura transportul călătorilor cu autobuze.
Contractul de transport cu autobuzele a fost atribuit companiei Transmixt din Sibiu și are o valoare totală de peste un milion de lei fără TVA. Procedura de atribuire a fost realizată prin negociere fără publicare prealabilă, fiind finalizată pe 9 august 2024. Serviciul de transport alternativ a fost introdus de la începutul lunii iulie, fiind necesar pentru perioada lucrărilor de reînnoire și înlocuire completă a liniei ferate.
Inițial, CFR Călători lansase o licitație pentru asigurarea autobuzelor de înlocurire a trenurilor, însă apoi reprezentanții operatorului feroviar de stat au realizat că încă nu este posibilă călătoria în timp, așa cum am scris la vremea respectivă.