spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Ciprian Ciucu își ridică parcul peste traseul trenului metropolitan al lui Nicușor Dan. Sau viceversa, cum vreți

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, și primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, par a nu avea o comunicare bună privitoare la proiectele Bucureștiului. Pare-se, cam toți edilii de sector sunt în această situație. Faptul este recunoscut de edilul șef al sectorului 6 care dă și un exemplu. Parcul de pe strada Liniei, proiect al administrației de sector, se suprapune cu cel al trenului metropolitan.

Trenul lui Nicușor Dan trenul metropolitan București

Mai multe detalii au fost oferite de Ciprian Ciucu intr-un interviu acordat Libertatea. „În momentul de față, la fel ca în timpul PSD, avem un oraș cu șapte primării, care nu se coordonează. Eu cred că Nicușor Dan nu-și controlează primăria. Caracatița lui Firea este încă acolo”, afirmă Ciprian Ciucu pentru Libertatea.  Primarul sectorului 6 spune că nici după un an de mandat nu a văzut din partea primarului o reorganizare administrativă și analize fără de care „nu ai cum să vii cu o planificare strategică și bugetară”. Mai mult, Nicușor Dan aproape că nu comunică cu primarii de sectoare pe proiectele strategice ale Capitalei, mai arată Ciucu.

„Discuțiile mele cu primarul general sunt foarte rare, foarte punctuale, pe teme specifice, precise. Lipsește în totalitate din discuția noastră dimensiunea strategică. Simt această lipsă de viziune strategică nu numai eu, ci toți primarii de sectoare. Nu există întâlniri de planificare strategică, cel puțin ale investițiilor”, afirmă primarul sectorului 6.

Incommunicado. Trenul metropolitan, exemplul perfect

Lipsa de comunicare dintre primarul general și cel de sector se vede și în proiectele propuse de cei doi. Nicușor Dan a prezentat în această lună proiectul „trenului metropolitan” București-Ilfov – un inel feroviar care leagă comunele limitrofe de capitală, pe structura vechilor linii industriale ale CFR. Un tronson al acestui proiect (Gara de Vest – Vasile Milea) traversează strada Liniei din sectorul 6.

Mai mult, majoritatea PNL-USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 6 a votat amenajarea pe strada Liniei a unui parc, estimat la 27,8 milioane lei (5,6 milioane de euro) fără TVA. În pasajul feroviar de la intersecția Lujerului, prin care ar urma să treacă trenul propus de Nicușor Dan, cei de la sectorul 6 vor să amenajeze o salină. Pe 22 septembrie, atunci când Nicușor Dan a prezentat proiectul trenului metropolitan într-o conferință online, Ciprian Ciucu a lansat, tot online, un sondaj prin care întreba locuitorii din sectorul 6 ce ar trebui făcut cu restul străzii Liniei, pe care administrația locală vrea să amenajeze parcul.

Ciucu pune la îndoială utilitatea trenului metropolitan. Primarul Ciprian Ciucu spune că nu are nimic cu proiectul trenului metropolitan, dar nu-i vede „relevanța” pentru că, în aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă. Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii: o matrice origine-destinație (de unde preia trenul oameni, câți oameni preia și unde îi lasă), studiu de trafic, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, plan de urbanism zonal, surse de finanțare etc. În lipsa acestor lucruri, proiectul este doar o „viziune” despre care cei doi primari nu au discutat. Pe de altă parte, chiar dacă „lucrurile merg șnur”, proiectul trenului nu poate fi terminat „mai devreme de șase ani”.

Până atunci însă, „nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani”, spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt „reversibile”, dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face. Dacă nu, zona, care a fost cândva industrială, va intra într-un amplu proiect de regenerare urbană.

Ultimele Articole