spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

Ciprian Ciucu îi dă peste nas primarului general. Face parc acolo unde Nicușor Dan „vrea tren metropolitan”. Proiectul, pe „repede înainte”

În mai puțin de o lună primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, a obținut de la CFR SA și terenul necesar unei construcții, a făcut documentația necesară autorizației de construire și a obținut și documentul necesar începerii lucrărilor. Plus selecția firmei executante, chiar fără a avea terenul. Aceasta într-un context în care majoritatea românilor sunt plimbați cu lunile pentru cele mai mici detalii din astfel de documentații.

Într-un anunț de presă făcut la finele săptămânii, reprezentanții primarului Ciprian Ciucu anunță începerea lucrărilor la parcul Liniei din Sectorul 6, luni, ora 13.00, în prezența acestuia. „Luni, 2 mai, la ora 13.00, încep lucrările la Parcul Liniei, pe un fost teren industrial, acolo unde PMB vrea tren metropolitan. În prima fază, se va lucra pe o suprafață de 41.000 mp, iar până la finele anului pe încă 30.000 mp. Este cel mai mare parc amenajat în București după Revoluție. Locul respectiv se află de zeci de ani în paragină. Primarul Ciprian Ciucu va fi prezent”, spune un comunicat distribuit de o pagină de socializare de către o jurnalistă care se ocupă de comunicare pentru Ciprian Ciucu atunci când nu scrie articole pozitive despre acesta la publicația la care lucrează.

UPDATE.Potrivit precizărilor jurnalistei în cauză,  singura activitate profesională practicată e cea de reprezentare publică a Primăriei Sectorului 6, activitatea redacțională fiind încetată.

A obținut deja terenul de la CFR SA?

Este de neînțeles mențiunea privind realizarea parcului acolo unde PMB vrea tren metropolitan. Este vorba de un bobârnac dat primarului general Nicușor Dan, știut faptul că în ultima perioadă relațiile dintre edilul șef al Bucureștiului și cel al Sectorului 6 au fost reci, iar primul este un adept înfocat al proiectelor de tren metropolitan?

Nu în ultimul rând, un semn de întrebare este născut și de calendarul strâns al acțiunii în cauză. Cu nici o lună în urmă, de fapt cu puțin mai mult de două săptămâni, primarul recunoștea că terenul nu îi aparține. În 13 aprilie, după cum a explicat aici Club Feroviar, primarul spunea că „mai are puțin și obțin terenul de la CFR”. Singura explicație poate fi aceea că luni lucrările vor începe pe porțiuni unde proprietarul nu e CFR. De exemplu, unele porțiuni din calea ferată sunt deținute de firma SOMACO. Este un mister cum au ajuns de-a lungul anilor firme private să dețină porțiuni din rețeaua de cale ferată a capitalei, dacă nu e vorba de linii ale căror destinații sunt strict de uz propriu.

Firma executantă, un mister

Obținerea unei autorizații de construire este o procedură de durată. Autorizația este eliberată în 30 de zile de către administrația locală, însă avizele ce trebuie să o însoțească, privind protecția mediului, rețele de comunicații, utilități etc pot dura luni buni. Realizarea proiectului tehnic ce însoțește dosarul autorizației este, de asemenea, unul voluminos.

În plus, nici în sistemul public de achiziții SEAP, nici pe pagina autorității contractante, Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană a Sectorului 6 nu apare un anunț de atribuire a lucrărilor la o eventuală licitație organizată pentru selecția unei firme de execuție a parcului.

Fiind sfârșit de săptămână, Club Feroviar nu a obținut o poziție oficială din partea Primăriei Sectorului 6. Vom încerca acest lucru luni, la demararea lucrărilor, și vom reveni cu detalii.

Trenul lui Nicușor Dan, motiv de sfadă cu Ciprian Ciucu

În urmă cu câteva luni, Nicușor Dan a prezentat proiectul „trenului metropolitan” București-Ilfov – un inel feroviar care leagă comunele limitrofe de Capitală, pe structura vechilor linii industriale ale CFR. Un tronson al acestui proiect (Gara de Vest – Vasile Milea) traversează strada Liniei din Sectorul 6.

Majoritatea PNL-USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 6 a votat însă amenajarea pe strada Liniei a unui parc, estimat la 27,8 milioane lei (5,6 milioane de euro) fără TVA.

Pe 22 septembrie, atunci când Nicușor Dan a prezentat proiectul trenului metropolitan într-o conferință online, Ciprian Ciucu a lansat, tot online, un sondaj prin care întreba locuitorii din Sectorul 6, ce ar trebui făcut cu restul străzii Liniei, pe care administrația locală vrea să amenajeze parcul, după cum a relatat recent Club Feroviar.

Primarul Ciprian Ciucu spune că nu are nimic cu proiectul trenului metropolitan, dar nu-i vede „relevanța” pentru că, în aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă. Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii: o matrice origine-destinație (de unde trenul preia călătorii, câți preia și unde îi lasă), studiu de trafic, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, plan de urbanism zonal, surse de finanțare etc. În lipsa acestor lucruri, proiectul este doar o „viziune” despre care cei doi primari nu au discutat. Pe de altă parte, chiar dacă „lucrurile merg șnur”, proiectul trenului nu poate fi terminat „mai devreme de șase ani”.

Până atunci însă, „nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani”, spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt „reversibile”, dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face. Dacă nu, zona, care a fost cândva industrială, va intra într-un amplu proiect de regenerare urbană, spunea Ciprian Ciucu.

Ultimele Articole